استاندار تهران گفت: همه مدارس استان تهران در همه مقاطع به غیر از مدارس شهرستان فیروزکوه و دماوند تا پایان هفته و به دلیل افزایش آلودگی هوا تعطیل است.
کد خبر: ۸۰۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 23 December 2019

به گزارش تابناک تهران، انوشیروان محسنی بندپی افزود: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری وضعیت جوی و غلظت آلودگی ها و شاخص کیفیت هوا، فردا طرح زوج و فرد از درب منازل در تهران اجرا می شود.
وی تاکید کرد: تردد کامیون‌ها در سطح استان تهران ممنوع است و در این خصوص نیز پلیس راهور با جدیت در ورودی و خروجی‌های شهر حضور دارند.
محسنی بندپی گفت: با توجه به میزان آلودگی هوا از شهروندان تقاضا می‌شود که از سفرهای غیرضروری در سطح شهر پرهیز کنند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
 استاندار تهران یادآور شد: پلیس راهور به شدت با خودروهای دودزا در سطح شهر برخورد خواهد کرد.

محسنی بندپی گفت: با توجه به اینکه کیفیت هوای تهران برای همه گروه ها ناسالم نیست به همین منظور تصمیم گرفته شده فعلا تعطیلی دانشگاه ها و ادارات را در دستور کار قرار ندهیم.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی افزایش غلظت آلودگی های هوای تهران در روزهای آینده، فردا جلسه ای در هیات دولت برای بررسی جامع این موضوع و تصمیم گیری های مورد نیاز برای محدودیت های احتمالی برگزار می شود.

شاخص هم اکنون کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۱۴۴(ناسالم برای گروه های حساس از جمله بیماران قلبی، عروقی،  کودکان و زنان باردار) قرار دارد.

در روز گذشته نیز شاخص بر روی عدد ۱۱۲ قرار گرفت.

از ابتدای سالجاری تاکنون هوای پایتخت ۴ روز ناسالم برای همه گروه ها، ۵۴ روز ناسالم برای گروه های حساس، ۱۹۴ روز سالم و ۲۵ روز پاک را تجربه کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار