بهرام خانی در گفتگو با تابناک:
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ۳۵۸۹۲۴ راس دام از ابتدای طرح هویت گذاری دام تا پایان آبان ماه پلاک کوبی و هویت گذاری شده اند.
کد خبر: ۸۰۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 21 December 2019

بهرام خانی  در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه  اظهار کرد:در راستای قانون نظام جامع دامپروری و شیوه نامه اختصاصی حمل و نقل و نگه داری دام زنده و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هویت گذاری برای تمامی دام های کشور الزامی گردید و به همین منظور تعداد ۳۵۸۹۲۴ راس دام در استان کرمانشاه مورد پلاک کوبی و هویت گذاری قرار گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر جمعیت دامی استان کرمانشاه حدود 5 میلیون واحد دامی است که در سه سیستم پرورشی روستایی، عشایری و صنعتی در حال نگه داری و تولید است.

خانی با اشاره به اهمیت شناسه ملی دام ادامه داد: کلیه دامداران، تولیدکنندگان، پرورش دهندگان، فروشندگان، صادرکنندگان و وارد کنندگان دام موظف به استفاده از شناسه ملی دام و دریافت شناسنامه دام از مرکز یا نمایندگان رسمی آن بوده و مرکز نژاد دام یا نمایندگان رسمی آن موظف به صدور شناسه و شناسنامه ملی برای کلیه دام های کشور می باشند.

وی از اهداف اجرای این طرح سخن به میان آورد و تصریح داشت: هدف از اجرای این طرح شناسایی دام های موجود، ثبت اطلاعات دام و دامدار در سامانه هویت گذاری دام کشور، مبارزه با قاچاق دام زنده، برآورد تولید محصولات دامی به صورت دقیق، بهبود مدیریت تولید و عرضه محصولات دامی، جایجایی هدفمند دام در سطح استان و کشور، رصد و پایش بیماریهای دامی، وحدت رویه در پلاک کوبی دامها و پایش و رصد دام های استان است.

این مقام مسئول در ادامه به اقدامات و فعالیت های معاونت بهبود تولیدات دامی در راستای طرح پلاک کوبی و هویت دار نمودن دامهای استان اشاره داشت و افزود: جلسات توجیهی متعدد و مستمر با کارگزاران صندوق بیمه محصولات کشاورزی، کلینیک های خصوصی وابسته به اداره کل دامپزشکی و نظام دامپزشکی، اتحادیه تعاونی های عشایری وابسته به امور عشایر و اتحادیه و تعاونی های دامداران استان تشکیل شده است و در این راستا جلسات کارگروه هویت گذاری دام استان با حضور نماینده ادارات مرتبط به صورت مستمر برگزار می شود و نحوه اجرای پروژه هویت گذاری با جهادکشاورزی شهرستان ها و ادارات مکاتبه شده و از طریق تهیه بنر و ارسال پیامک به اطلاع دامداران سطح استان رسیده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس به عوامل اجرایی طرح اشاره داشت و گفت: عوامل اجرایی این طرح اتحادیه دامداران و شرکت های تعاونی تحت پوشش آن در سطح استان، کارگزاران بیمه دام وابسته به صندوق بیمه بانک کشاورزی استان، کلینیک های بخش خصوصی و کارگزاران وابسته به اداره کل دامپزشکی، اتحادیه شرکت های تعاونی عشایری و پیمانکاران بخش خصوصی پروژه های اصلاح نژاد دام می باشند.

وی در پایان به دامداران سطح استان توصیه هایی در خصوص این طرح داشت که این توصیه ها شرح ذیل می باشد:
۱_ طرح هویت گذاری و بیمه دام اجباری شده و دامهای بدوم پلاک گوش قاچاق محسوب می شوند.
۲_ جهت کسب اطلاع از طرح هویت گذاری دام به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه شود.
۳_ پلاک کوبی و هویت دار نمودن دام بدون ثبت در سامانه فاقد ارزش می باشد.
۴_ جهت دریافت خدمات از جهاد کشاورزی و سایر ادارات مرتبط لازم است دام ها با پلاک گوش های پانزده رقمی هویت گذاری شود.
۵_ جهت پلاک کوبی با پلاک گوش های پانزده رقمی و ثبت اطلاعات دام خود، به مراکز مجاز معرفی شده از طرف سازمان جهاد کشاورزی مراجعه شود.
۶_ با مراجعه به کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی در سطح استان ضمن استفاده از مزایای بیمه اجباری دام، دام ها پلاک کوبی و هویتگذاری می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار