مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام ؛
مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام گفت: ۱۵۰ واحد خون و فرآورده های خونی مازاد از این پایگاه به استان خوزستان ارسال شد.
کد خبر: ۸۰۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 20 December 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر سحر سنایی اظهار داشت: در پی درخواست پایگاه انتقال خون استان خوزستان مبنی بر نیاز به دریافت خون و فرآورده های خونی، پایگاه انتقال خون ایلام نیز به همراه چند استان دیگر اقدام به ارسال خون و فرآورده های مازاد بر نیاز استان به خوزستان کرد.

وی افزود: هرچند ارسال این مقدار واحد خون و فرآورده های خونی به خوزستان از طرف ایلام قابل توجه و زیاد نبود اما این تعداد مازاد بر نیاز مراکز درمانی استان بود.

سنایی یادآور شد: به طور معمول شاخص اهدای خون استان ایلام در فصول پاییز و زمستان کاهش پیدا می کند و بنابراین حفظ ذخایر بانک خون استان از اهمیت و اولویت زیادی برای پایگاه انتقال استان برخودار است.

وی با بیان اینکه عمر مفید خون و فرآوده های خونی حداکثر یک ماه است، اضافه کرد: با توجه به عمر کوتاه خون و فرآورده های خونی و نیاز مداوم مراکز درمانی و بیمارستانی به دریافت خون باید ذخایر خونی استان همواره تکمیل باشد.

وی تاکید کرد: از همه مردم از گروه های مختلف خونی و به ویژه اهداکنندگان مستمر و باسابقه درخواست می شود نسبت به اهدای خون به پایگاه انتقال خون ایلام مراجعه کنند.

به گفته دکتر سنایی پایگاه انتقال خون ایلام به صورت کاملا رایگان اقدام به خون گیری از اهداکنندگان می کند و آزمایش اولیه سلامت خون مراجعه کنندگان نیز بدون هزینه است.

بر اساس گزارش ایرنا شامگاه دوشنبه هفته جاری با بارش باران در خوزستان اغلب مناطق استان دچار آبگرفتگی شدند که با گذشت ۲ روز همچنان بسیاری از مناطق استان درگیر آبگرفتگی هستند.

بیش از ۱۰ هزار نفر از جمعیت استان ۵۸۰ هزار نفری ایلام را اهداکنندگان مستمر و باسابقه تشکیل می دهند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار