مدیرکل انتقال خون استان فارس با اشاره به سرمای هوا و کاهش مراجعه کنندگان به این مرکز از مردم خواست در هوای سرد اهدای خون را فراموش نکنند.
کد خبر: ۸۰۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 19 December 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:مسعود ترابی  با بیان اینکه با توجه به فصل سرما و کاهش دما مراجعه برای اهدای خون کمتر شده است، از مردم نوعدوست این استان خواست با اهدای خون کمبود ذخایر خونی را تامین کنند.
وی افزود: بیماران صعب العلاج، تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و بیماری‌های خاص با مشکلات انعقادی در همه گروه‌های خونی نیازمند فرآورده‌های پلاکت و پلاسما هستند.

ترابی ادامه داد: اکنون سه پایگاه مرکزی اداره کل انتقال خون در شیراز، پایگاه انتقال خون قصردشت شیراز، واقع در منطقه آسیاب قوامی همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه، پایگاه خون گیری میدان ولیعصر واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز صبح‌ها از ساعت ۳۰ و ۸ دقیقه تا ۳۰ و ۱۲ دقیقه و پایگاه انتقال خون در میدان نمازی (جنب درمانگاه امام رضا) همه روز‌های هفته از ۸ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه برای اهدای خون فعال است.

وی گفت: تمامی مراکز سازمان انتقال خون در شهرستان‌های آباده، لار، جهرم، فسا، کازرون، داراب و مرودشت نیز پذیرای افرادی است که با اهدای خون خود زندگی را به دیگران هدیه می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه علاقه‌مندان به اهدای خون، هنگام مراجعه به این پایگاه باید کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشند، تصریح کرد: داوطلبان اهدای خون باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن داشته باشند.

برچسب ها: اهدا خون ، فصل زمستان ، دما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار