مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان:
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه خوزستان در سال آینده رتبه نخست تولید و خرید گندم و کلزا را کسب خواهد کرد، گفت: با توجه به شرایط و میزان تولید محصول گندم و کلزا در استان خوزستان، این استان قطب تولید این محصولات خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ 23 December 2019

خدارحم امیری‌زاده خوزستان را یکی از استان‌های پیشرو در تولید محصولات گیاهی خواند و اظهار کرد: در حال حاضر قطب تولید گندم و دومین تولیدکننده بزرگ دانه روغنی کلزا در کشور هستیم که خوشبختانه با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیحی که در جهاد کشاورزی استان صورت گرفته است با افزایش 93 درصدی سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا روبرو شدیم که نوید بدست آوردن رتبه نخست برداشت و خرید تضمینی کلزا برای استان خوزستان در سال آینده را می‌دهد.

وی افزود: سال گذشته با ایجاد فضای رقابتی در زمینه انتقال کلزا تجربیات خوبی را کسب کردیم که می‌تواند نقطه عطفی برای خرید حداکثری و انتقال به موقع در سال آینده باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: خوزستان در سال آینده رتبه نخست تولید و خرید گندم و کلزا را تجربه خواهد کرد و با توجه به شرایط و میزان تولید محصول گندم و کلزا در استان خوزستان، این استان قطب تولید این محصولات خواهد شد.

امیری‌زاده، راه برون‌رفت از شرایط دشوار اقتصادی فعلی را سرمایه‌گذاری در بخش تولیدات داخلی به ویژه محصولات استراتژیک کشاورزی عنوان کرد و افزود: اگر قرار است توسعه پایدار در کشور فراگیر شود، سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کاملا ضروری است.

وی، استفاده از تجربیات و پتانسیل‌های موجود در اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان را تضمینی بر خرید بهنگام و روان با وجود محدویت‌های زمانی دانست و تصریح کرد: امیدواریم امسال نیز مانند سال گذشته مشوق‌های خوبی برای آن دسته از کشاورزان گندمکار که محصول خود را به سیلوهای ذخیره‌سازی استاندارد انتقال و تحویل می‌دهند، اختصاص یابد تا اینگونه به خواسته به حقی که جزء، افزایش کیفی و تضمین سلامت مردم نیست، بهتر از گذشته دست یابیم.

امیری‌زاده در خصوص همکاری مراکز مباشر بیان کرد: هر ساله شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران از ظرفیت‌های موجود در استان نظیر سازمان تعاون روستایی، سیلوهای استاندارد بخش خصوصی و کارخانجات آردسازی استفاده کرده که با توجه به این امکانات، شرایط برای دسترسی کشاورزان جهت تحویل محصولات کشاورزی تسهیل شده است اما نکته‌ای که وجود دارد این است که امسال متناسب با تراکم و پراکنش سطح زیر کشت کلزا در استان خوزستان، قطعا مراکز خرید دانه روغنی را افزایش خواهیم داد و جای هیچ گونه نگرانی برای کشاورزان خوزستانی وجود ندارد چرا که تمام تلاش ما در این بازه زمانی، کسب آمادگی کامل تا قبل آغاز فصل برداشت است که ان شاالله به این مهم نیز دست خواهیم یافت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار