پس از سفر رئیس قوه قضائیه به اصفهان و تأکیدات ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی 452 زندانی آزاد و 100 نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی در دادگستری اصفهان مشغول به کار شدند.
کد خبر: ۸۰۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 17 December 2019

رئیس قوه قضائیه در جریان سفر به اصفهان و در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی اصفهان به موضوع کمبود نیروی انسانی در دادگستری اشاره و با بیان اینکه با این میزان کمبود مشکلات حل نمی‌شود ابراز امیدواری کرد تا پایان سال 6 هزار نفر جذب دستگاه قضا شوند.

بر همین اساس معاون منابع انسانی دادگستری کل استان اصفهان نیز از آغاز به کار 100 نفر از  پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی کادر اداری سال 1396 قوه قضائیه در این استان خبر داد.

سید رضا سجودی خاطرنشان کرد: با این تدبیر از مجموع پذیرفته شدگان پیش‌بینی شده در آزمون مذکور تا کنون و در فاصله زمانی قریب به 4 ماه، 210 نفر به جمع کارکنان اداری دادگستری استان اضافه شدند.

بازنگری موضوع حبس برای افرادی که فاقد تمکن مالی هستند و همچنین زندانیان مهریه نیز موضوع مهم دیگری بود که رئیس قوه قضائیه در سفر به استان اصفهان درباره آن صحبت کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی اصفهان با تأکید بر این‌که باید در راستای حبس زدایی تلاش شود، گفت: اگر کسی تمکن مالی ندارد حبس او چه دلیلی دارد؟ اما این دینی بر گردن او است همچنین درباره مهریه نیز همین موضوع مطرح است.

وی ادامه داد: تأکید می‌کنم بازنگاهی در قضیه اعسار شود، ممکن است فردی در پرداخت دین خود دچار مشکل شود و تأکید داریم اگر کسی تمکن دارد و نمی‌دهد مستنکف است. نباید زندان کردن آسان باشد بلکه باید از جمعیت کیفری کاسته شود و حتماً این قضیه دنبال گردد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه بیاناتش تصریح کرد: همچنین نباید برای شخصی که برای وثیقه معطل است زندان صادر شود، سیاست حبس زدایی نکته قابل توجهی است.

در این راستا رئیس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: در اجرای سیاست‌ها و تأکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر حبس‌زدایی و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، مراتب در دستور کار محاکم عمومی و انقلاب دادگستری استان قرار گرفت و در 9 ماهه گذشته تعداد 436 فقره رأی در این راستا صادر شده است. این در حالی است که این آمار اعم از صدور احکام انجام خدمات عام‌المنفعه عمومی، فعالیت‌های فرهنگی آموزشی و همچنین جزای نقدی جایگزین حبس است.

همچنین محمدرضا حبیبی از آزادی 452 زندانی در اصفهان خبر داد و تشریح کرد: در پی سفر پربرکت رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان و بررسی‌های به عمل آمده بعدی در خصوص محکومان و زندانیان واجد شرایط، قضات دادگستری استان با آزادی تعداد 459 نفر زندانی موافقت کردند.

وی افزود: از این تعداد 150 نفر از مرخصی پایان حبس، 16 نفر آزادی مشروط، 28 نفر کمک ستاد دیه، 90 نفر قبولی کفالت، 133 نفر تودیع وثیقه، 19 نفر گذشت شاکی خصوصی و 12 نفر قبولی اعسار و 4 نفر تبدیل قرار به قرار التزام بهره مند و با موافقت قضات ناظر زندان از زندان‌های سطح استان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده و جامعه بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: تعداد پیشنهاد عفو موردی نیز در کمیسیون فوق‌العاده 119 نفر در دست اقدام است و تعداد 700 نفر نیز به منظور بررسی استحقاق عفو در دستور کار این کمیسیون هستند که در آینده نزدیک نتیجه آن اطلاع رسانی می‌شود. شایان ذکر است پس از سفر رئیس قوه قضائیه به استان شاهد کاهش 6 درصدی آمار ورودی به زندان بوده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار