رپورتاژ آگهی
همه ما دوست داریم که پوستی جوان‌، شفاف و سالم‌ داشته باشیم و این یک دلیل قانع کننده ‌ای برای استفاده از کرم‌ ضد آفتاب و کرم ضد لک می باشد.
کد خبر: ۸۰۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱ 16 December 2019

کرم ضد آفتاب

انواع اشعه های آفتاب

اشعه‌ های فرابنفش یا UV در ۳ طول موج از طرف خورشید فرستاده می‌شوندUVA ،UVB  و UVC . امواج UVC از لایه ی اتمسفر یا همان لایه ی اوزن زمین عبور نمی‌کنند، پس هیچ گونه خطری برای ما ندارند. ما باید فقط مراقب امواج UVA و UVB باشیم:

  • امواج UVA دلیل عمده پیری پوست هستند و روی خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست تاثیر می‌گذارند و کلاژن های موجود در پوست را از بین برده و در نتیجه باعث ایجاد چروک بر روی پوست می شوند. البته به جز چروک علائم دیگر پیری پوست شامل ضخیم شدن آن است که حالت چرمی به پوست می‌دهند و همچنین لکه‌ های قهوه‌ ای را روی پوست، ایجاد خواهند کرد. امواج UVA از شیشه هم عبور می‌کنند و خیلی بیشتر از امواج UVB به عمق پوست نفوذ می‌کنند.
  • امواج UVB موجود در اشعه‌های خورشید، دلیل آفتاب سوختگی و همینطور ایجاد نوعی سرطان پوست می باشند.

کرم ضد آفتاب

از آنجایی که لایه اوزن دائما در حال تضعیف شدن است، همه ما بیشتر از گذشته در معرض اشعه‌ های خطرناک نور خورشید قرار می‌گیریم و این درحالی است که ما به میزان قابل توجهی برای تامین ویتامین D بدن، به نور خورشید نیاز داریم اما کرم‌ های ضد آفتاب به گونه ‌ای درست شده‌ اند که مانع از ورود اشعه‌ های مضر به بدن می‌شوند  و از ایجاد اختلالات پوستی جلوگیری می ‌کنند.

کرم ضد آفتاب گیاهی درم

همه ما دوست داریم که پوستی جوان‌، شفاف و سالم‌ داشته باشیم و این یک دلیل قانع کننده ‌ای برای استفاده از کرم‌ ضد آفتاب و کرم ضد لک می باشد. کرم‌ های ضد آفتاب پوست را در مقابل چروک و همچنین پیری زودرس حفظ می ‌کند. کرم های ضد آفتاب حاوی محافظUVA ، این امواج را دفع می ‌کند و از پیری و سرطان پوست جلوگیری می‌کنند. یک کرم ضد آفتاب با میزان SPF مناسب می ‌تواند از پوست در برابر UVB  نیز محافظت کند و کمک خواهد کرد که بدون این که پوستتان آسیب ببیند، از نور آفتاب استفاده بهینه کنید.

کدام کرم های ضد آفتاب، مناسب هستند؟

پزشکان، کرم های ضد آفتاب با SPF30 به بالا را مناسب ارزیابی کرده اند و توصیه می شود همه گروه‌ های سنی در همه فصل ‌های سال جهت حفاظت از پوست خود از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند. کرم ضد آفتاب خوب، ضد آفتابی است که در فرد حساسیت ایجاد نکند و متناسب با ویژگی‌ های پوستی او انتخاب شود.

کرم ضد آفتاب گیاهی ادیب درم

کرم های ضد آفتاب به 3 دسته شیمیایی، معدنی و گیاهی تقسیم می شوند. بهتر است از کرم ضد آفتاب و کرم ضد لک گیاهی استفاده کنید زیرا فاقد مواد شیمیایی بوده و از بروز هر گونه تحریک پوستی، حساسیت و جوش، جلوگیری می کند. در واقع استفاده از ضد آفتاب‌ های گیاهی و طبیعی راهی است برای محافظت از پوست، بدون آن که در معرض خطرات استفاده از مواد شیمیایی و غیر ارگانیک قرار بگیرید. از ضد آفتاب گیاهی استفاده کنید که دارای بهترین مواد محافظ گیاهی در برابر نور خورشید باشند.

کرم ضد آفتاب گیاهی ادیب را می توانید جزء این دسته از کرم های ضد آفتاب در نظر بگیرید. مواد طبیعی بسیاری در طبیعت وجود دارند که دارای ترکیبات محافظ در برابر تشعشعات مضر نور خورشید می باشند و با استفاده از آ‌ن‌ها می‌ توانید از پوست خود در برابر صدمات ناشی از تابش اشعه فرابنفش محافظت نمائید. این مواد شامل روغن دانه تمشک، روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن زیتون، روغن بادام، عصاره اسطوخودوس، آلوئه‌ورا، گوجه فرنگی، هندوانه و عسل هستند. این کرم ها در برابر آب و تعریق مقاوم بوده، بسیار سبک و با پوشانندگی بالا هستند و برای مدت طولانی روی پوست صورت باقی می‌ ماند.

کرم ضد آفتاب

استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب در فصل سرما

با شروع فصل تابستان طبق عادت، بیشتر به فکر مراقبت از پوست خود با انواع کرم ها، مخصوصا کرم ضد آفتاب هستیم. اما با فرا رسیدن پاییز و کاهش دمای هوا تمام این مراقب های پوستی در برابر اشعه ی آفتاب از بین می رود و کمتر در مورد مراقبت از پوست در برابر خورشید اقدام می کنیم. اما بهتر است بدانید که شما همچنان در فصل سرما نیز نیاز به مراقبت از پوست خود دارید. استفاده از کرم‌ های ضد آفتاب در فصل زمستان ضروری است. این باور اشتباه درباره نور آفتاب است که فکر کنیم نوری که نمی بینید یا حس نمی کنیم، نمی تواند برایمان مشکلی ایجاد کند. اما باید بدانید که اینطور نیست، اشعه ی قوی خورشید، حتی در روز های ابری، می تواند پوست را بسوزاند و یا احتمال پخش شدن لکه های پوستی در سطح صورت را افزایش دهد.

برخلاف تصور عمومی در مورد اینکه در فصل زمستان نیازی به استفاده از کرم‌ های ضد آفتاب نیست، باید بدانید که لزوم استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب در فصل سرما بیشتر است، چرا که تاثیر اشعه مضر آفتاب در هوای ابری بیشتر می‌ باشد.

در صورتی که در فصل زمستان، برف بر روی زمین وجود داشته باشد مقادیر زیادی از این اشعه مضر را منعکس می کند، تا آنجا که اثرات مضر آن حتی بیشتر از زمان تابش مستقیم نور آفتاب است. این خطر برای اسکی بازان بسیار زیادتر است. بهتر است که افراد در فصل زمستان نیز مانند تابستان، نیم ساعت قبل از خروج از منزل از کرم ضد آفتاب های مناسب پوست خود استفاده کنند و هر دو ساعت یک بار مخصوصا بعد از عرق کردن، حتما دوباره کرم ضد آفتاب خود را تمدید کنند.

استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب در فصل سرما

کرم های ضد آفتاب مناسب برای انواع پوست در زمستان

با توجه به اینکه در فصل زمستان و در هوای سرد رطوبت هوا به میزان چشمگیری کاهش می یابد، افراد باید از کرم های ضد آفتاب با اثر نرم کنندگی، استفاده کنند. کرم های ضد آفتاب بر پایه ی آب برای پوست های چرب توصیه می شود. افرادی با پوست های حساس می توانند از انواع طبی این کرم ها استفاده کنند. ضد آفتاب های حاوی مقدار کمی کرم برای پوست های معمولی مناسب است. در زیر به بررسی انواع کرم های ضد آفتاب مناسب برای پوست های مختلف در زمستان می پردازیم:

  • پوست خشک:همان طور که اشاره شد اگر از پوست خشک خود درست مراقبت نکنید، در طول زمستان تمایل به خشکی بیشتر و البته پوسته شدن و ترک برداشتن دارد. برای مقابله با این موضوع، علاوه بر استفاده از مرطوب کننده، بهتر است از یک ضد آفتاب حاوی کرم هم استفاده کنید.
  • پوست های چرب: فصول سرد زمستان برای پوست های چرب خیلی خوب است چرا که پوست آن ها در این موقع از سال مثل پوست معمولی رفتار می کنند. تنها وظیفه ی شما پیدا کردن لوسیون یا کرم بر پایه ی آب و ضد آفتاب جهت محافظت از پوست است. آب موجود در کرم نه تنها به پوست شما آب رسانی می کند بلکه زمانی که بیرون هستید و زیر آفتاب می روید عطش پوست شما را نیز رفع می کند. کرم ضد آفتاب گیاهی ادیب حاوی آلوئه‌ورا ثابت کرده که هم محافظ است و هم اینکه برای پوست شما ایمن است.
  • پوست های مرکب: پوست های مرکب فقط در ناحیه پیشانی و بینی چرب هستند و در ناحیه چانه و گونه خشک هستند. بنابراین باید با هر کدام از این نواحی جداگانه برخورد کرد. پس کرم های بر پایه ی آب را روی ناحیه ی پیشانی و بینی استعمال کنید و برای بقیه ی صورت از یک ضد آفتاب حاوی کرم استفاده کنید.
  • پوست های معمولی: پوست های معمولی در طول زمستان تمایل به خشک شدن دارند به همین دلیل نیاز به مراقبت بیشتری دارند. اما نیازی نیست نگران باشید چرا که با استفاده از رژیم مراقبت از پوست های خشک می توانید از فصل زمستان به سلامت گذر کنید. بنابراین از ضد آفتاب های حاوی کرم استفاده کنید تا پوست خود را از رطوبت مورد نیاز محروم نسازید.
  • پوست های حساس: از کرم های حاوی مقادیر بالای مواد شیمیایی و عطرها استفاده نکنید. سراغ پزشک بروید و انواع طبی ضد آفتاب هایی که دارای عطر نیستند را خریداری کنید. پوست های حساس هر کدام به یک سری ترکیبات درون مواد مراقبتی پوست عکس العمل نشان می دهند، حتما مراقب این نوع ترکیبات خاص باشید. محصولاتی را انتخاب کنید که برای پوست های حساس طراحی شده اند و جلوی هرگونه آلرژی و واکنشی را می گیرند.

 H4آیا تاثیر کرم های ضد آفتاب رنگی و ساده متفاوت است؟

برخی از افراد هم هستند که علاقه ‌ای به استفاده از ضد آفتاب‌ های بی ‌رنگ ندارند و معتقد هستند که ضد آفتاب های ساده وست آن ها را خیلی سفید می کند و به ‌همین دلیل هم به ‌طور کلی دور مصرف تمام ضد آفتاب ها را خط می‌ کشند. از طرف دیگر، چنین افرادی معتقدند که کرم ‌های ضد آفتاب رنگی، همان کرم‌ پودرهایی هستند که نمی‌ توانند اثر محافظتی چندانی در برابر نور آفتاب داشته باشند.

بهتر است بدانید که قدرت اثر ضد آفتاب ‌های رنگی و ساده، هیچ تفاوتی با هم ندارد و این رنگدانه‌ ها، تنها برای جلب نظر مشتری و زیباتر جلوه داده شدن پوست به برخی از کرم ‌های ضد آفتاب اضافه می ‌شوند، قدرت اثر ضد آفتاب‌ های رنگی و ساده، هیچ تفاوتی با هم ندارد به شرط اینکه ضد آفتاب استاندارد و مناسب پوست شما باشد.

اگر دارای پوست حساسی هستید، ممکن است با استفاده از ضد آفتاب ‌های رنگی یا معطر دچار التهاب و تشدید حساسیت پوستی ‌تان شوید. از این رو، توصیه می‌شود که در صورت بروز علائم حساسیت مانند قرمزی، خارش یا التهاب در اثر استفاده از یک ضد آفتاب جدید، حتما مصرف آن را قطع کنید و پزشک خود را در جریان بگذارید. البته افراد باید از ضد آفتاب در آب و هوای سرد هم استفاده کنند، زیرا دچار سوختگی خواهند شد.

ولی این را باید بدانید که کرم پودرهای حاوی ضد آفتاب خیلی موثر نیستند. درست است که بعضی از کرم پودرها خاصیت ضد آفتاب نیز دارند اما این مقدار کافی نیست زیرا SPF کرم پودرها ناچیز و حدود ۵ تا ۱۵ درصد است؛ درحالی که SPF کرم های ضد آفتاب بالای ۳۰ است. برای آشنایی با دیگر کرم های گیاهی ادیب درم و درمان میخچه پا با ما همراه باشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار