معاون سیاسی استاندای ایلام ؛
معاون سیاسی امنیتی استاندای ایلام گفت: امسال تعداد داوطلبان زن در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کمرنگ و به حدود سه درصد مجموع داوطلبان کاهش یافته است که باید دلایل آن بررسی کارشناسی شود.
کد خبر: ۸۰۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ 14 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری  اظهار داشت: از مجموع ۱۲۹ داوطلب نمایندگی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه استان ایلام تنها پنج نفر زن هستند که انتظار داشتیم زنان به عنوان بازیگران و کنشگران مهم مسائل سیاسی حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مشارکت زنان ایلامی در دوره گذشته هفت درصد بود، افزود: انتظار می‌رفت با وجود تلاش زنان در عرصه‌های مدیریتی، سیاسی و اجتماعی مشارکت ۲۰ درصدی در این دوره داشته باشیم که امسال در این حوزه حضور زنان کم فروغ بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد: دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به استفاده از زنان در پست‌های مدیریتی داشته است و در استان نیز تعداد مدیران زن طی ۲ سال گذشته سه برابر شده است که پیش‌بینی می‌کردیم با توجه به این رویکرد، زنان بیشتری خود را برای نمایندگی مجلس داوطلب کنند.

نوذری یادآور شد: ولی در مجموع میزان مشارکت داوطلبان این دوره نسبت به دوره های قبل ۲۲ درصد افزایش را نشان می دهد، هرچند مشارکت زنان کاهش داشته است.

وی بر بررسی کارشناسی دلایل رغبت کم زنان استان ایلام برای حضور در عرصه رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش سطح تحصیلات و توان مدیریتی زنان در دستگاه‌های مختلف انتظار داریم در این عرصه نیز زنان حضور فعال‌تری داشته باشند.

معاون استاندار ایلام تعداد داوطلبان ثبت‌نام شده در این دوره را ۱۲۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۹۴ نفر در حوزه ایلام و ۳۵ نفر در حوزه دهلران شرکت کردند و در مجموع به ازای هر کرسی ۴۳ داوطلب وجود دارد.

نوذری افزود: از لحاظ شغلی در این دوره ۴۰ کارمند، ۲۲ بازنشسته، ۱۷ فرهنگی، ۱۷ نفر شغل آزاد، ۱۱ استاد دانشگاه، هشت بیکار، سه نماینده، ۲ پزشک و ۹ نفر سایر داشتیم.

وی با بیان اینکه ۴۰ ایثارگر نیز شرکت داشتند، یادآور شد: هفت نفر از نمایندگان ادوار گذشته که سابقه حضور در مجلس داشته‌اند در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

به گفته معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، ۳۲ داوطلب ادوار یعنی کسانی که در دوره‌های گذشته داوطلب شرکت در انتخابات بودند نیز ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: مسن‌ترین داوطلب ۶۷ سال و جوان‌ترین نیز ۳۰ سال سن دارد و بیشتر داوطلبان بین در محدوده سنی ۳۰ تا ۴۹ سال قرار دارند که بهترین دوره برای تصدی مسوؤلیت است.

نوذری یادآور شد: ۷۳ درصد داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۵ درصد دکترا ، ۹ درصد کارشناسی معادل یا جانباز و چهار نفر نیز مدرک حوزوی دارند.

وی تاکید کرد: از هر دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب افراد شاخصی خود را برای شرکت در انتخابات داوطلب کرده‌اند که پس از تایید صلاحیت نهایی می‌توانند تنور انتخابات را داغ کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار