امام جمعه اراک:
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پیشرفت وتوسعه پایدار کشور درسایه توجه به تحقیق محقق می شود.
کد خبر: ۸۰۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸ 13 December 2019

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی درخطبه های نمازجمعه با بیان اینکه اموری که براساس پژوهش باشد موفق می شوند وکمتر به چالش دچار می شوند افزود: توجه نکردن به پژوهش و تحقیق بزرگترین مشکلات را برای صنایع کشور و این استان ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی همه باید همت ویژه به کارگیرند تا تولید ناخالص ملی کشور روز به روز افزایش یابد یاداورشد: شرکت‌های دانش‌بنیان در این راستا باید بیش از پیش با جدیت وارد شوند.
وی با بیان اینکه ۲۷ آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه است گفت: این روز توسط امام راحل نامگذاری شده و باید در عمل وحدت این ۲ نهاد مهم مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه اراک با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید همه تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار گیرند افزود: هدف دانشگاه‌ها پیشرفت کشور در علوم مختلف و هدف حوزه‌ها پیشرفت دیانت، فقاهت و علوم اسلامی است.
وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال تفرقه اندازی بین این ۲ نهاد هستند، اما کور خوانده‌اند و این آرزو را باید به گور ببرند اضافه کرد: ایران سرزمین امام خمینی (ره)، سرزمین امام رضا (ع) و سرزمین فاطمه معصومیه (س) است و در این سرزمین همه به دنبال خدمتگزاری به مردم و پاسداری از آرمان‌های انقلاب و شهدا هستند.
وی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی بدانند ایران سرزمین شیران است گفت: مردم این کشور اجازه هیچگونه دخالت به بیگانگان نمی‌دهند.
وی در باره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم اظهارداشت: مردم در این عرصه باید انتخاب و حضور آگاهانه داشته باشند و شایسته‌ترین، خدمتگزارترین، انقلابی‌تربن، فداکارترین و امین‌ترین افراد را برای حضور در مجلس انتخاب کنند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: نماینده منتخب مردم باید پاک‌دست باشد، عقده ریاست نداشته باشد و تنها هدفش خدمت به مردم و نظام باشد و فرد منتخب بداند در مقابل یک جامعه مسوول است.
وی با بیان اینکه مردم تلاش کنند برای مجلس افرادی مانند مدرس برگزینند گفت: امید می رود، هفت شخصیت همانندمدرس از استان مرکزی وارد مجلس شورای اسلامی شوند.
امام جمعه اراک یادآورشد: اخوت، برادری، انسجام و وحدت بزرگترین سرمایه اجتماعی است و این مهم باید روز به روز تقویت شود.
وی با بیان اینکه مردم استان مرکزی در حوادث اخیر و پس از ناآرامی‌های کشور، جانانه آمدند و از ارزش‌های اسلامی و انقلابی دفاع کردند افزود: این استان در این حوادث یکی از استان‌های آرام کشور بود که این جای تقدیر از مردم فهیم، علما و دستگاه‌های مختلف امنیتی و انتظامی دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار