کد خبر: ۸۰۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷ 13 December 2019
امام جمعه دهدشت گفت: برخی از نامزدهای انتخابات وعده‌های توخالی و خارج از توان،ظرفیت و چارچوب وظایف نمایندگی می‌دهند‌.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار داشت: روز قیامت همه باید پاسخگوی اعمال باشند.
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه پوشش نامناسب نگاه‌ها را آلوده می‌کند و به سمت شیطان هدایت می‌کند،گفت:حجب و حیا، عفت و پاکدامتی است که انسان را به خدا نزدیک می‌کند.
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: فضای مجازی اخلاق و معنویت را زیر پا گذاشته ولنگاری و فتنه ایجاد می‌کند مرزهای اخلاق در این فضا شکسته و چه خانواده‌هایی از هم ‌پاشیده شده است.
حسینی اضافه کرد: پایبندی به ارزش‌های دینی نسخه شفابخش همه ما در دنیا و آخرت است.
وی خواستار نظارت بر بازار و کنترل قیمت اجتاس و کالا شد و افزود: مسئولان بر قیمت اجناس نظارت کنند هرکسی به دلخواه قیمت را افزایش ندهد.
حسینی گفت: عده‌ای دنبال بهانه هستند از آب گل آلود ماهی بگیرند خیلی بد است در شرایط بد کیسه بدوزیم این شرط انسانیت نیست باید انسان خار راه جامعه  مسلمان را بردارد نه خود خار راه شود.
حسینی گفت: ما با زمین‌خواری کوهخواری و تعرض به منابع ملی مخالفیم منابع متعلق به همه مردم است اگر کسی قصد تصرف داشت باید جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: اما مسئولان باید فکری به حال این قصیه کنند کشاورزی که سالیان سال زمینی را کشت کرده حالا منابع ملی اعلام شود چاره‌اندیشی شود به طبقه محروم کشاورز و فقیر فشار وارد نشود.
خطیب نماز جمعه دهدشت سالروز شهادت آیت‌الله مفتح را یاداور شد و با بیان اینکه بالندگی علمی باعث پیشرفت در همه عرصه‌ها می‌شود، گفت: چنین جامعه‌ای استعمار و استکبار بر او حاکم نخواهدشد خودباختگی شکل نمی‌گیرد.ملت کشور حوزه و دانشگاه وقتی با هم باشند دشمن مایوس می‌شود. 
وی همچنین روز جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری را مورد اشاره قرار داد و افزود:مکتب اسلام و تشیع بهترین نسخه شفابخش این مسئله است.
حسینی به مسئله انتخابات و بایدها و نبایدهای انتخابات پرداخت و اظهار داشت:انتخابات پدیده مبارک مردم سالاری دینی است باید نکاتی در این مورد مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: نامزدهای انتخابات خود و برنامه‌ها را به مردم اعلام کند اما تخریب دیگران ناآرام کردن جامعه و ترویج زشتی‌ها است.
حسینی افزود: اگر کاندیداها جایی هم نقدی دارند منصفانه و خالص وارد کند مردم هم آزادانه با حفظ حریت و شناسایی فرد و برنامه فرد و توانمندی و دغدغه کاندیدا رای دهند.
وی اضافه کرد: گرچه کار نماینده نطارت است اما متاسفانه جابجا شده و در حوزه اجرا دخالت می‌کنند که نباید به جای قوه مجریه کار اجرایی انجام دهند.
وی تصریح کرد: وضعیت موجود مشکل‌ساز است گاهی وقت یکسری معامله‌گری‌ها در مجلس می‌شود و وظیفه نظارتی را از بین می‌برد و نمایندگان نظارت نمی‌کنند.
حسینی بیان داشت: مسیر را باید تغییر دهیم و این باید مطالبه مردم باشد نگذارید چیزهایی که در شان ملت ما نیست وارد میدان شود. 
امام جمعه دهدشت گفت: عزیزانی که می‌خواهند صحبت کنند منطقی منصفانه در توان و در ظرفیت حرف بزنند وعده تو خالی ندهند وعده‌ای که در توان و ظرفیت کشور هست ارائه دهند. 
وی ایجاد تنش، توهین و تخریب از ناحیه کاندیداها و طرفداران و لیدرهایشان را خلاف قانون و جرم دانست و افزود: نماینده‌ای که قرار است در مجلس قانون وضع و بر آن تظارت کند نباید با بی‌قانونی شروع کند.
امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش گفت: جامعه بین‌الملل و حقوق بشر نطاره‌گر ظلم و ستم به یک جامعه شیعی در نیجریه هستند شیخ زاکزاکی در نهایت مظلومیت است و جامعه بشری سکوت اختیار کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار