کد خبر: ۸۰۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷ 13 December 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس از چرام، حجت الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه در آستانه اولین انتخابات مجلس شورای اسلامی در گام دوم انقلاب هستیم، اظهار کرد: مجلس و نماینده در طراز انقلاب اسلامی می‌تواند گره‌ها و مشکلات اقتصادی را بگشاید و پیام مقاومت ملت ایران  را به همه دنیا برساند.
وی گفت: در تاریخ جمهوری اسلامی روزهای بدون رئیس جمهور داشتیم ولی هیچ وقت حتی ساعتی بدون مجلس قانون‌گذاری نداشتیم، این نشانگر نقش مهم مجلس شورای اسلامی است.
امام جمعه چرام، عنوان داشت: در این زمینه شورای نگهبان، مسؤولان برگزاری انتخابات و مردم هر کدام وظیفه ای مهم و اثرگذار دارند، اگر شورای نگهبان دقت کافی در بررسی صلاحیت‌ها انجام دهد و نسبت به فساد اقتصادی و فساد اخلاقی و ضدیت با حاکمیت، مسامحه‌ای نشود، دیگر شاهد شکایت کمتر داوطلبان به شورای نگهبان در بررسی صلاحیت هایشان خواهیم بود.
وی افزود: هیات های نظارت اجرایی و مسئولان برگزاری انتخابات مثل همیشه حساسیت نسبت به درستی برگزاری انتخابات و رای مردم داشته باشند و بدانند اعتماد مردم در انتخابات های گذشته سبب حضور مردم در این انتخابات است و باید امانت‌دار مناسبی نسبت به آرای مردم باشند تا بدین وسیله اعتماد مردم حفظ شود.
افشار با بیان اینکه همه ما مواظب  قضاوت ها و اظهار نظرهای خود در این حدود سه ماه مانده به برگزاری انتخابات باشیم،گفت: در پس هر قضاوت و تهمت ما، یک نفر می‌سوزد، یک نفر می میرد، قبل از آنکه زبانمان آلوده کشتن کسی شود، حرفهای خام و بدون اطلاع خود  را دقت کنیم.
وی گفت: مرز میان حق و باطل همین دیدن ها و شنیدن‌هاست، مجوز نداریم هر  مطلبی را که می شنویم نقل کنیم یا هر مطلبی را که دیدیم بیان کنیم در یک کلام با غیبت و تهمت آخرت خود را برای دنیای دیگران خراب نکنیم، خداوند گناه تهمت و غیبت را مورد بخشش قرار نمی‌دهد چون حق الناس است.
افشار ادامه داد: در ستاد نماز جمعه و شورای هماهنگی که مسولیتش به عهده امام جمعه است در این یکسال مانده به انتخابات از هیچ یک از نامزدهایی که احتمال می‌دادیم نامزد انتخابات باشند در سخنرانی های ملی و مذهبی استفاده نکردیم تا شرایط عادلانه و یکسانی برای همه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند  ماه وجود داشته باشد و اعتماد مردم به جایگاه نماز جمعه و شورای هماهنگی حفظ شود، بنده از اظهار نظر مصداقی رای به نامزدهای انتخابات مجلس حتی به خانواده خودم پرهیز می‌کنم و عزیزانی که گاها لطف دارند و مراجعه می‌کنند که طبق نظر ما رای دهند تقاضامندم با مطالعه سابقه نامزدهای محترم مجلس، به انتخاب خوب و اصلح برسند.
خطیب جمعه چرام،خاطرنشان کرد: این انتخابات بسیار مهم است، دشمن با همه ظرفیت‌های سیاسی‌ـ اقتصادی و رسانه‌ای به دنبال کاهش مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم است تا مشارکت حداقلی را به پای ثمردهی درخت بی‌ریشه فشار حداکثری بگذارد، اما مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات یازدهم مجلس می‌تواند ترفندها و نقشه های دشمن را خنثی کند.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب در اردیبهشت ۱۳۹۸ نوع خصومت آمریکا با جمهوری اسلامی ایران را در قالب «جنگ اراده‌ها» تبیین فرمودند، در جنگ اراده‌ها، برنده جنگ طرفی است که بتواند با طراحی و تولید شوک‌های سیاسی و رسانه‌ای بر دستگاه ادراکی حریف تأثیرگذار باشد، سقوط پهپاد «گلوبال هاوک»، توقیف نفت‌کش انگلیسی، بی‌فایده بودن واسطه‌گری شینزور آبه و پاسخ قاطع رهبری گام‌های ایران در کاهش تعهدات برجامی و بازداشت روح‌الله زم نمونه‌هایی از شوک‌های وارده به دشمن از سوی جمهوری اسلامی ایران است. 
حجت الاسلام افشار ابراز کرد: حضور حداکثری مردم در اسفند ماه می‌تواند آخرین پرده از اقتدار و شوک‌های وارده در سال جاری و بیان‌کننده اراده قوی ملت ایران در جنگ اراده‌ها باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار