امام جمعه آرادان:
امام جمعه آرادان بابیان اینکه ائمه جمعه در انتخابات بی‌طرف هستند و برای کسی تبلیغات نمی‌کنند، گفت: مردم در انتخابات پیش‌رو تصمیم‌گیر برای سرنوشت کشور هستند.
کد خبر: ۸۰۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ 13 December 2019

بی‌طرفی ائمه جمعه در انتخابات/ مردم به اصلح رای دهند

به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام جلیل شریفی‌نیا ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهر بابیان اینکه دوم اسفندماه روز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پیش است، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب نقش مردم را در اداره کشور مهم و حیاتی می‌دانند و در کشور متمدن و پیشرفته جمهوری اسلامی همه ساله انتخابات با حضور همین مردم برگزار شد و این به معنای دموکراسی است.

وی بابیان اینکه هرکجا مردم وارد صحنه شدند به پیروزی و موفقیت دست‌یافتیم، افزود: کسی که با تهمت زدن به دیگران بخواهد رای بیارود موفق نخواهد شد، ائمه جمعه از احدی حمایت و تبلیغ نمی‌کنند و نظر به کسی نداشته و کاملا بی‌طرف هستند، مردم خودشان مستقل و با بصیرت هستند که با سئوال از آگاهان و دلسوزان فرد اصلح را انتخاب می‌کنند.

امام جمعه آرادان بابیان اینکه یکی از توطئه‌های استعمار و استکبار در طول زمان ایجاد بدبینی، فاصله و شکاف بین حوزه و دانشگاه بوده است، ابراز داشت: تا حد زیادی هم رژیم طاغوت در این راه توانست به موفقیت برسد اما بعد از انقلاب ارتباطات بیشتر و ورود علما و روحانیان به دانشگاه بهتر شد و چه زیبا و به‌جا امام راحل روز شهادت آیت الله دکتر مفتح را به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری کردند.

شریفی‌نیا بابیان اینکه البته هنوز به نقطه مطلوب ارتباطات بین حوزه و دانشگاه دست نیافته‌ایم و می‌بایست این مهم بیشتر و تقویت شود، در ادامه تصریح کرد: در همین ایام ۱۰ روز مانده به اعتکاف مسجد دانشگاه تهران برای ثبت‌نام جا ندارد که نشان دهنده پیوند عمیق دانشگاه با معنویت است اما باید تلاش ها برای این ارتباط بیشتر شود.

وی بابیان اینکه اعتراض مردم در قائله آبان ماه به‌جا است، افزود: لاکن افرادی که بانک‌ها را آتش زدند از قشر مردم عادی و دانشجو نبودند  عده‌ای باهدف آشوب‌گری و چراغ سبزی که آمریکا نشان داد به میدان آمدند که باید طبق قوانین حقوقی بررسی شود  اما حساب فریب‌خوردگان جدا است و باید مورد رافت اسلامی قرار گیرند و کجای دنیا چنین حاکمی سراغ دارید که چنین دیدگاهی را رهبر آن جامعه داشته باشد.

امام جمعه آرادان بابیان اینکه اروپا نیز قابل اعتماد نیست، اضافه کرد: باگذشت ۱۰ ماه از قول بازگشایی کانال مالی برای انجام معاملات اروپا هیچ اقدامی در این حوزه نکرد و ایران نیز به تلافی این حرکت از تعهدات برجامی خود کاست و این به وحشت اروپا منتهی شد و خواستار مذاکره شدند که باید وزارت خارجه با دقت پیش رود زیرا اروپا هیچ کاری برای ایران نمی‌کند.

 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار