امام جمعه کرمانشاه گفت: توطئه استعمار و دشمنان چه در گذشته و چه در حال حاضر جدایی انداختن و فاصله ایجاد کردن بین حوزه و دانشگاه است.
کد خبر: ۸۰۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 13 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های امروز نماز عبادی_سیاسی جمعه مرکز استان با اشاره به ۲۷ آذرماه روز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه و اهمیت فراوان این موضوع، اظهار داشت: توطئه استعمار و دشمنان چه در گذشته و چه در حال حاضر جدایی انداختن و فاصله ایجاد کردن بین حوزه و دانشگاه است.

وی افزود: جهاد امثال شهید مطهری، شهید بهشتی و علامه طباطبایی در خصوص انتقال تفکرات اسلامی به دانشگاه‌ها و ایجاد رابطه بین حوزه و دانشگاه مثال‌زدنی است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به پشتوانه علمی عظیم و جایگاه والای این شخصیت‌ها، تصریح کرد: این بزرگان شخصیت‌هایی بی‌نظیر و یکپارچه علم و دانش بودند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید مراقب باشند و پای استعمار را از دانشگاه‌ها قطع کنند، گفت: دانشگاه‌ها و دانشجویان باید مراقب باشند که در دانشگاه‌ها چه چیزهایی گفته می‌شود و چه‌کسانی دانشگاه‌ها را اداره می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید متکی به علم و پژوهش و امثال مطهری‌ها، بهشتی‌ها و مقام معظم رهبری باشند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به ۲۵ آذرماه روز پژوهش و تحقیق، تاکید کرد: برای هر اقدامی کار تحقیقی و پژوهشی لازم است.

علما ۲۶ آذرماه روز حمل و نقل را گرامی داشت و از فعالان این عرصه علی‌الخصوص راننندگان که حق بزرگی بر گردن مردم دارند تشکر کرد و از لزوم قدر دانستن زحماتشان سخن گفت.

وی با اشاره به بیانیه دروز گذشته رهبر معظم انقلاب راجع به نماز، یادآور شد: نماز ستون و اساس دین است.

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت ارتباط با خداوند، ابراز داشت: همه رفاقت‌ها از هم گسسته می‌شود و همه ارتباطات از هم پاشیده می‌شود مگر ارتباط با خدا.

وی با فراخواندن همگان به بندگی و عبادت خداوند، تاکید کرد: این مسیر هیچ بن‌بستی ندارد امام راحل(ره) با بندگی و اطاعت از خداوند بود که توانست شرق و غرب عالم را متحیر کند.

علما در بخش پایانی سخنانش با اشاره به این حدیث از حضرت علی(ع)که می‌فرمایند، «تقوا انسان را نگه می‌دارد» همگان را به رعایت تقوا و پرهیزگاری و دوری از گناه دعوت کرد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار