شرایط اصلاح طلبان ایلام، اصولگرایان را خوش است و این بار آنان با تمام توان به صحنه آمده اند. از انبوه اصولگرایان نامزد شده یک مربع قدرت تحرکات بیشتری را از خود نشان داده و حتی توانسته است در صف اصلاح طلبان مدعی نفوذ کرده و با نام قبیله، تبارگرایی و فامیلی برخی افراد دارای شناسنامه و شاخص را نیز با خود همراه کند، تا بیشتر مشخص شود که حنای اصلاح طلبی و اصولگرایی دیگر رنگ چندانی ندارد و در بزنگاه این قبیله و ایل است که پیروز این میدان خواهد بود.
کد خبر: ۸۰۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 13 December 2019

تابناک ایلام دبیر شورای نویسندگان::در قسمت اول گفتیم که اصلاح طلبی در شرف سکته و اصولگرایان با مربع معروف خود قصد ستاندن کرسی سبز بهارستان از نماینده سیاست دان و اصلاح طلب ایلام را دارند و در این مسیر نیز بیشترین کمک را خود اصلاح طلبان نموده اند. دنیای سیاه و سفید اصلاح طلبان ایلامی امروز در خط انشقاق "شورا و پارلمان" آنچنان از هم گسیخته عمل می کند که به راحتی آنچه را بدست آورده اند را به طرفه العینی از دست داده و در حسرت مجلس یازدهم خواهند ماند. مجلسی که دوره دهم آن برای اصلاح طلبان از عارف تهران تا میرزایی ایلام ، یک "هیچ" بزرگ بود و همین دل نگرانی های شخصی و عمومی و ناتوانی بزرگان اصلاح طلب در جمع کردن این مشکلات، باعث شده که در ظاهر آرام باشند و در خفا سایه همدیگر را با تیر بزنند.

شرایط اصلاح طلبان ایلام، اصولگرایان را خوش است و این بار آنان با تمام توان به صحنه آمده اند. از انبوه اصولگرایان نامزد شده یک مربع قدرت تحرکات بیشتری را از خود نشان داده و حتی توانسته است در صف اصلاح طلبان مدعی نفوذ کرده و با نام قبیله، تبارگرایی و فامیلی برخی افراد دارای شناسنامه و شاخص را نیز با خود همراه کند، تا بیشتر مشخص شود که حنای اصلاح طلبی و اصولگرایی دیگر رنگ چندانی ندارد و در بزنگاه این قبیله و ایل است که پیروز این میدان خواهد بود.

ضلع اول:دکتر فلاحی؛ نفر سوم انتخابات مجلس دهم که با همراهان خود بهنگام ثبت نام نشان داد که همچنان امید اول شهرستان ایوان برای فتح کرسی بهارستان است، هر چند با ورود افراد اصولگرا و اصلاح طلب در همین شهرستان باید تا تایید صلاحیت ها صبر کرد، اما اینکه این استادیار دانشگاه آزاد اهل اجماع باشد و یا به نفع کسی انصراف دهد، تقریبا محال می نماید. این گزینه پاشنه آشیل هم دارد و آن شیوه برخوردش با اصلاح طلبان ایوان در دوره قبل است، که اگر نتواند آن را ترمیم کند با چالش جدی برخورد خواهد کرد زیرا دیگر تک گزینه بانوان نیست و رقیب سخنور و سرسختی در ایل خزل خواهد داشت که در سبد آرای بانوان با اومشترک خواهد شد، بویژه آنکه رقیبش از جامعه فرهنگیان است.

ضلع دوم: بسطامی یا صادقی؛ این دو نامزد قدرتمند ایل ارکوازی که سابقه شرکت در انتخابات را دارند و با آرای چند ده هزاری خود را صاحب رای نشان داده اند، در میان اصولگرایان گزینه های مهمی بحساب می آیند و با کاهش درصد در صورت اجماع و انصراف گزینه های کم شانس تر از بخت خوبی برای فتح کرسی بهارستان برخوردارند. باید دید که زعمای ایل که خیلی از اصلاح طلبان را فعلا همراه کرده اند، می توانند به گزینه نهایی برسند که در این صورت باید حساب ویژه ای روی این ایل باز کرد.

ضلع سوم: قاسمی؛ این سردار بازنشسته که دارای حشر و نشر با قشر دانشگاهی هم می باشد، در دوره قبلی هم زمزمه حضورش مطرح شد اما به صحنه نیامد ولی در این دوره پرتحرک نشان داده و از طرف ایلامیان و مردمان سورگه هم بخوبی حمایت می شود. سوای حمایت های همکاران، رزمندگان، جانبازان و خانواده های شهدا بلحاظ قومی با ایلات دیگر در شهرستان های دیگر هم ارتباطات خوبی دارد که می تواند سبد رای ایشان را قوی تر بنماید. شخصیت ایشان به گونه ای است  که برخی اصلاح طلبان  را نیز با خود همراه کرده است.

ضلع چهارم: شیرزادی؛ این گزینه که در مجموعه اصولگرایان قرار دارد در دوره دهم علیرغم حضور امینی رای قابل قبولی بدست آورد. این گزینه در طول چهار سال گذشته بصورت مداوم کار کرده و به دایره طرفداران خود افزوده است اما در این دوره با چالش بزرگی روبرو شده است و آن حضور نامزدهای دیگری همچون نماینده کنونی و رحیمی است. شیرزادی اگر بتواند اجماع ایل ملکشاهی را بدست آورد، ضلع قدرتمندی خواهد بود هر چند این ایل بزرگ بعد از موفق شدن در دوره دهم و داشتن نماینده در طول چهار سال گذشته، آن شور و هیجان سابق را ندارند.

جوانان نوگفتمان: با توجه به اینکه اصلاح طلبان و اصولگرایان به سمت گزینه های پیر و میانسال خواهند رفت؛ به نظر می رسد جوانگرایی در بین آنان جایی نخواهد داشت. در این بین جوانانی هم وارد صحنه شده اند که در صدد شکستن این انحصار هستند. شاخص ترین این جوانان"دکتر مهردادعظیمی" از مدیران رسانه ملی است. این جوان که دانش آموخته دکتری علوم سیاسی است علاوه بر تجربه مدیریت در چند استان، اکنون از جوانان با آتیه سازمان صدا و سیمای کشور است. این جوان هلیلانی از پتانسیل بالایی برخوردار است و اگر بتواند اجماع مردمان هلیلان را کسب کند و با عنوان گزینه اصلی لکستان وارد عرصه  انتخابات شود؛ اقبال خوبی در حوزه شمالی خواهد داشت و باید حساب ویژه ای روی این گزینه رسانه ای و دانشگاهی باز کرد. بنظر میرسد رای ایلی شهرستان سیروان و چرداول فارغ از #تفکر در سبد این گزینه خواهدبود.

ادامه دارد...(قسمت سوم: مستقل ها)

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
سورگه!!!!! رو خوب اومدی!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار