مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: عملیات‌های اجرایی گازرسانی هم‌اکنون در ۶۸۰ روستا با اعتبار اولیه ۴۰۰ میلیارد تومانی در دست پیمانکاران است.
کد خبر: ۸۰۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 13 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،سیروس شهبازی  ماموریت اصلی شرکت گاز استان را تامین و توزیع گاز و سوخت پایدار برای مشترکان بخش‌های مهم خانگی، تجاری، صنعتی و... دانست و اظهار داشت: گاز یک منبع انرژی ارزان و سهل‌الوصول برای مصرف‌کنندگان در زمینه‌های مختلف است.

وی در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی استان، گفت: هم‌اکنون 99.5 درصد خانوارهای شهری در قالب 28 شهر و 72 درصد از خانوارهای روستایی در قالب یک‌هزار و 310 روستا از نعمت گاز برخوردار هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، در مجموع 92 درصد خانوارهای شهری و روستایی در قالب 580 هزار مشترک خانگی، تجاری و صنعتی از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی به وجود 2 هزار و 543 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار در استان اشاره کرد و افزود: وزارت نفت در خصوص گازرسانی به روستاها اولویت‌بندی کرده که اولویت نخست گازرسانی به روستاهای بالای 20 هزار خانوار است.

شهبازی با بیان اینکه در اولویت‌های بعدی روستاهای زیر 20 هزار خانوار را زیر پوشش قرار می‌دهیم، ادامه داد: برنامه وزارت نفت پوشش 95 درصدی روستاهای استان از نعمت گاز است.

وی یادآور شد: عملیات‌های اجرایی گازرسانی هم‌اکنون در 680 روستا با اعتبار اولیه 400 میلیارد تومانی در دست پیمانکاران است.

این مسؤول گفت: با اتمام پروژه‌های مذکور ضریب نفوذی در بخش روستایی به 91 درصد و در کل استان (خانوارهای شهری و روستایی) به 98 درصد می‌رسد.

شهبازی با بیان اینکه در بخش پروژه‌های اجرایی در سرتاسر استان روزانه 3 هزار متر شبکه کار می‌شود، افزود: از ابتدای سال‌جاری تا به امروز 530 کیلومتر شبکه در سطح استان اجرا شده که در راستای آن 10 هزار مشترک جدید اضافه و 8 هزار علمک نیز نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه به فعالیت 74 جایگاه سی.ان.جی در سطح استان اشاره و بیان کرد: این تعداد جایگاه‌ها روزانه 800 هزار مترمکعب گاز مصرف می‌کنند یعنی چیزی در حدود 30 هزار خودرو از جایگاه‌ها سوختگیری انجام می‌دهند.

وی مصرف گاز روزانه استان را در حال حاضر حدود 13.5 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: 2 هزار و 285 واحد صنعتی و 18 شهرک صنعتی استان، از نعمت گاز برخوردار هستند.

*62 درصد مشترکان شرکت گاز کرمانشاه برای حذف قبوض کاغذی مشارکت داشتند

شهبازی در ادامه اشاره‌ای نیز به حذف قبوض کاغذی گاز در استان داشت و در این رابطه، خاطرنشان کرد: از ابتدای آذرماه این کار را در راستای حفاظت از محیط زیست و صرفه‌جویی در هزینه‌ها شروع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: لازم است مشترکان شماره اشتراک روی قبض گاز خود را به سامانه 3000618300 ارسال کنند تا در سامانه ثبت شوند.

به گفته این مسؤول، تاکنون 62 درصد از مشترکان شرکت گاز استان اطلاعات خود را ارسال و برای حذف قبوض کاغذی در سامانه مورد نظر ثبت شده‌اند.

شهبازی در خصوص مزیت حذف قبوض کاغذی، اضافه کرد: در سال هشت دوره کنتورخوانی مشترکان انجام می‌شد که در راستای آن 4 میلیون و 800 هزار قبض صادر می‌شد.

وی افزود: هر سه تا قبض معادل یک برگ کاغذ A4 است، یعنی سالانه یک‌میلیون و 600 برگ کاغذ A4 استفاده می‌شد حال اگر هر برگه را پنج گرم تصور کنیم تقریبا معادل 8 هزار کیلوگرم می‌شود، برای هر هزار کیلوگرم کاغذ 24 درخت نیاز است، به عبارتی سالانه باید 24 هزار درخت برای صدور قبض کاغذی گاز مشترکان استان قطع شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار