در افتتاحیه درمانگاه شکاف لب و کام بیمارستان ابوذر عنوان شد
درمانگاه تخصصی شکاف لب و کام در بیمارستان تخصصی کودکان ابوذر اهواز افتتاح شد.
کد خبر: ۸۰۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 11 December 2019

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مراسم افتتاح درمانگاه تخصصی شکاف لب و کام که امروز (۲۰ آذرماه) در بیمارستان ابوذر برگزار شد، اظهار کرد: اتاق جراحی مورد نیاز این بیماران در بیمارستان ابوذر مستقر شده و این درمانگاه بازتوانی بیماران را نیز انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه درمان به بازتوانی نیاز دارد، افزود: قبل از افتتاح این درمانگاه، عمده بیماران به استان‌های همجوار مراجعه می‌کردند که امیدواریم از این به بعد نیاز بیماران را مرتفع کنیم.

 ابول‌نژادیان بیان کرد: همکاران ما در دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز مانند دیگر همکاران‌مان، تنها زمانی می‌توانند دانشجوی خوب تربیت کنند که در محیط و بر بالین قرار بگیرند.

استقرار سازمان‌یافته اعضای هیات علمی دانشکده توانبخشی در بیمارستان‌های اهواز

در ادامه محمدجعفر شاطرزاده رئیس دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز هم اظهار کرد: اگر توانبخشی نباشد، نظام سلامت دچار مشکل خواهد شد؛ خوشبختانه توانبخشی برای اولین بار در خوزستان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

وی افزود: تا یکی دو سال پیش خواهش می‌کردیم که در این زمینه ورود کنیم اما اکنون رؤسای بیمارستان‌ها می‌گویند اگر توانبخشی نباشد یک جای کار می‌لنگد.

رئیس دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به استقرار ۵۵ درصد اعضای هیات علمی این دانشکده در بیمارستان‌ها، بیان کرد: در حال حاضر اعضای هیات علمی دانشکده توانبخشی در بیمارستان‌های ابوذر، طالقانی، گلستان، امام(ره) و رازی اهواز مستقر هستند.

 شاطرزاده عنوان کرد: این کار برای نخستین بار است که در کشور رخ می‌دهد؛ تاکنون در هیچ جای کشور چنین مرکز سازمان‌یافته‌ای ایجاد نشده و باید به عنوان یک طرح نوآورانه در نظام سلامت مطرح شود.

رئیس دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به درمان بیماران، تصریح کرد: میانگین تعداد ویزیت بیماران قبل از آغاز این طرح تاکنون هفت تا ۱۰ برابر شده است. همچنین تنها میزان درآمد کلینیک فیزیوتراپی بیمارستان گلستان در مهرماه سال گذشته ماهیانه ۲۱ میلیون تومان بود اما اکنون درآمد این کلینیک به ۱۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

شاطرزاده با اشاره به گسترش فعالیت‌های توانبخشی در بیمارستان‌های اهواز گفت: برخی اوقات دانشجویی عنوان می‌کرد که بیمار ندارم، اما اکنون به اندازه‌ای بیمار وجود دارد که دانشجو خسته می‌شود.

وی بیان کرد: با این حال، اکنون در اول کار هستیم و اگر از ما حمایت نشود ممکن است زمین بخوریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار