معاون رییس جمهوری در امور زنان با تاکید بر توسعه بازارچه‌های خوداشتغالی زنان در استان‌ها گفت: بازارچه های خوداشتغالی زنان در زنجیره بازاریابی و ایجاد فرصت‌هایی برای عرضه کالاهای زنان تولید کننده نقش بسزایی دارد.
کد خبر: ۸۰۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 11 December 2019

معصومه ابتکار در حاشیه بازدید از بازارچه خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار در محله کوی رمضان اهواز، این بازارچه را به دلیل توجه به زنجیره بازاریابی کالاهای زنان باارزش دانست و افزود: بر اساس گزارش‌هایی که ارائه شد، طرح آموزش‌های ابتدایی مهارت های زندگی و کسب و کار، آموزش مهارت های تخصصی و مهارت های حرفه ای کسب و کار در حال اجراست.

وی با اشاره به موافقت نامه بازارچه های زنان با وزارت کار، گفت: طرح بازارچه‌های خوداشتغالی زنان هر استانی به فراخور امکانات اجرا شده و ما نیز از طریق وزارت تعاون آنها را حمایت می‌کنیم.

ابتکار افزود: اخیرا طی تفاهم‌نامه ای با بانک توسعه تعاون مقرر شده است که ۳۰۰ میلیارد ریال در قالب پرداخت تسهیلات اعتباری اختصاص داده شود که ۲۵۰ میلیون ریال از آن برای تعاونی‌ها زنان و ۵۰ میلیارد ریال برای زنان سرپرست خانوار پیش‌بینی شده است.

لزوم فعالیت سمن‌ها در حوزه زنان آسیب دیده

معاون رییس جمهوری با اشاره به بازدید خود از بند زنان زندان اهواز گفت: زنان زندانی بعد از اتمام محکومیت خود نیاز به حمایت دارند که پیشنهاد شده است تشکل‌های مردم نهاد برای پشتیبانی از این زنان ورود کنند.

وی افزود: در حال حاضر سازمان زندان‌ها و انجمن حمایت از زندانیان اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اند، معاونت امور زنان نیز در حال تهیه طرح‌هایی برای توانمندسازی زنان زندانی است.

ابتکار همچنین راهکار حل مشکل زنان کارتن خواب در خوزستان را فعال شدن سازمان‌های مردم نهاد برای حمایت از زنان آسیب دیده و بی‌پناه عنوان کرد.

وی با اشاره به طرح‌های بهزیستی در این زمینه افزود: در بازدید از اورژانس اجتماعی خوزستان، بهزیستی اعلام کرده بود که طرحی برای راه اندازی گرمخانه و خانه امن زنان دارد که امیدواریم موانع این طرح‌ها برطرف شود.

ابتکار تاکید کرد: در صورت خدمات اورژانس اجتماعی و مداخله بهزیستی بسیاری از مسائل مرتبط با آسیب‌های زنان قابل پیگیری است، بنابراین تقویت سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

بازارچه خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار ۱۱ آذر ماه ۹۸ افتتاح شد. این بازارچه به مساحت ۴۵۰ متر، شامل ٢٨ غرفه است که با راه اندازی آن زمینه اشتغال مستقیم ۶۰ نفر از بانوان کارآفرین و فعال اهواز فراهم شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار