نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام تاکید کرد: ترویج فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر باید بر مبنای کار فرهنگی انجام شود.
کد خبر: ۸۰۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶ 11 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تباردر نشست هم‌اندیشی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر ویژه اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اقامه امربه‌معروف و نهی از منکر را مانند وجوب نماز، روزه و زکات را از ضروریات دینی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر دارای مراتب و درجاتی است تصریح کرد: ادای این فریضه الهی در سطح جامعه دارای شرایط خاصی است که باید عامر به معروف و ناهی از منکر کاملاً به این شرایط توجه داشته باشد که انجام این فریضه در رفتار و عمل اشخاص مؤثر و سازنده باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: قرآن کریم در این خصوص می‌فرماید که لازم است در میان شما مسلمانان، جماعتی به دعوت مردم به کارهای نیک و امر کردن مردم به معروف و نهی آنان از منکر قیام کنند و تنها راه فلاح و سعادت این است.

امام جمعه ایلام گفت: عمل کردن به امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه به‌طورقطع نقش مهمی در سلامت جامعه و دوری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی گفت: امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی با شبیخون فرهنگی و بهره‌گیری از ابزارهای مختلف به‌ویژه فضای مجازی، تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به فرهنگ ایرانی اسلامی انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: اساتید دانشگاه ها باید توجه ویژه‌ای به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه و در دانشگاه‌ها و بین دانشجویان داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: با توجه به حضور قشر جوان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و علمی بهترین مکان برای امربه‌معروف و نهی از منکر هستند و استادان در راستای توسعه و ترویج این فرهنگ می‌توانند تأثیرگذاری سازنده‌ای در بین قشر دانشجو داشته باشند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار همچنین خاطرنشان کرد: ایلام در زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از استان‌های موفق کشور است ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار