از 23 آذرماه صورت خواهد گرفت؛
معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: واجدان شرایط طرح اقدام ملی مسکن از ۲۳ ماه آذر به مدت سه روز در سامانه اقدام ثبت‌نام کنند.
کد خبر: ۸۰۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸ 09 December 2019

ایمان طاهر در جمع خبرنگاران در اداره‌کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی این طرح را ابداع کرد، افزود: هدف از نامگذاری این طرح تحت عنوان اقدام ملی مسکن به این منظور بود که ساخت مسکن نیاز به همت ملی دارد.

وی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن با احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ آغاز شد، تصریح کرد: سهمیه اصفهان از این تعداد ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد است که ۱۸ درصد سهمیه کل کشور به این استان اختصاص دارد.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان ادامه داد: از کل سهمیه استان قرار است ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد در سه شهر بهارستان، مجلسی و فولادشهر ساخته شود.

وی اضافه کرد: چون شهرهای جدید مسئولیت سرریز کلانشهرها را دارند و ما در اصفهان زمین دولتی نداشته و قادر به ساختمان سازی نیستیم این ظرفیت شهر اصفهان به سه شهر جدید واگذار شده است.

طاهر بیان کرد: از مجموع ۴۱ هزارو ۵۰۰ واحد که در سه شهر بهارستان، فولادشهر و مجلسی احداث می‌شود ۱۶ هزار واحد فولادشهر، ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد بهارستان و سه هزار واحد در مجلسی و ۲۹ هزار و ۲۸۰ واحد در دیگر شهرهای استان ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه سعی کردیم حداقل در هر شهرستان یک شهر طرح اقدام ملی مسکن اجرا شود، اظهارداشت: تفاوت این طرح با مسکن مهر در این است که ساختمان در مکانی احداث شود که زیرساخت‌ها موجود است همچنین تسهیلات به ازای هر واحد حدود ۱۰۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد است.  

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره راه و شهرسازی اصفهان با بیان این که برنامه طرح اقدام ملی مسکن ۲ ساله است، گفت: ۷۰ هزار واحد قرار است از طریق هفت بند در راستای واگذاری به ایثارگران، تفاهمنامه با ارتش، بنیاد مستضعفان، ستاد فرمان اجرایی امام و آموزش و پرورش و قسمتی در بافت فرسوده منعقد شده و ما زمین را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت تسهیلات بافت فرسوده با طرح اقدام ملی مسکن در این است که تسهیلات ۵۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد صورت می‌گیرد و مقداری هم در قالب واگذاری زمین ۹۹ ساله و مقداری هم تسهیلات صندوق یکم است.

طاهر با بیان اینکه از ۷۰ هزار واحد سهمیه اقدام ملی مسکن استان ۶ هزار و ۲۱۳ واحد در سایر شهرها اجرا می‌شود، بیان کرد: در شهر جدید بهارستان هشت هزار واحد، فولادشهر ۱۰ هزار واحد و مجلسی ۶۰۰ واحد از شنبه ۲۳ آذرماه آغاز ثبت نام از متقاضیان واجد شرایط صورت می‌گیرد.

به گفته وی فرآیند ثبت نام به مدت سه روز از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه آغاز و سامانه بلافاصله شروع به ارزیابی و یک ماه به طول می‌انجامد که واجدان شرایط جهت انعقاد قرارداد مراجعه کنند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره راه و شهرسازی اصفهان یادآور شد، ۲ گروه متقاضیان واقعی طرح اقدام ملی تولید مسکن نیستند آن‌ها که دهک پایین جامعه بوده و امکان پرداخت ندارند و گروهی که برای سوداگری و دلالی ثبت نام می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهیم تحت هیچ شرایطی در این سامانه ثبت نام نکنند زیرا با مشکل برخورده و مهر عدم انتقال بر روی این واحدها می‌خورد.

وی افزود: هزینه ساخت طرح اقدام مسکن بین ۲ تا سه میلیون به ازای هر مترمربع است که بستگی به نوع ساخت و تجهیزات دارد.

 در استان اصفهان بیش از ۱۴ هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه در این استان بیش از ۱۴ هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد گفت: بافت فرسوده را امکان سنجی کردیم و طرح‌ها مصوب شده و تمام شهرها دارای طرح محدوده بافت فرسوده مصوب است.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات از جمله خدماتی است که بابت مساکن موجود در بافت فرسوده ارائه می‌شود، از این رو تخریب مسکن در بافت فرسوده و اخذ پروانه از شهرداری به ازای هر واحد ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۹ درصد و ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌کنیم، همچنین هزینه صدور پروانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف دارد.

 ۲۰۰ هزار خانه خالی از سکنه در اصفهان وجود دارد

طاهر با بیان اینکه سرانه خانه‌های خالی در ایران بسیار بیشتر از دنیا است، گفت: زیرا در کشور ما فکری به حال پول‌های سرگردان نشده است.

وی ادامه داد: بیش از ۲ میلیون خانه خالی از سکنه در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از ۲۰۰ هزار واحد در استان اصفهان است، از این رو قانونی برای خانه‌های خالی از سکنه به مجلس راه پیدا کرد اما به تصویب نرسید اکنون با اصلاحاتی که انجام می‌شود برای خانه‌های خالی از سکنه و نبود قرارداد اجاره‌ای مالیات شدیدی بر آن‌ها اعمال می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار