فرماندار قشم گفت: بهره‌وری آموزش و پرورش در حوزه اقامه نماز نیازمند سنجش، آسیب‌شناسی و بهره‌گیری از تحقیقات علمی برای تقویت جذب دانش‌آموزان به نماز جماعت است.
کد خبر: ۸۰۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 09 December 2019

به گزارش تابناک کیش، علیرضا نصری صبح امروز در اجلاسیه نماز و مدرسه اظهار کرد: ما به عنوان کارگزاران نظام اسلامی باید فعالیت‌های خود را در حوزه اقامه نماز تقویت کنیم.

وی تحقیقات علمی و برنامه‌ریزی اثربخش را از الزامات موفقیت در این حوزه برشمرد و بیان کرد: بهره‌وری آموزش و پرورش در حوزه اقامه نماز باید سنجیده شود و مورد آسیب‌شناسی قرار بگیرد.

فرماندار قشم با بیان اینکه نمی‌توان دانش‌آموزان را به اجبار وادار به اقامه نماز کرد، افزود: احساس درونی و نیاز به معنویت و اجتماع باید محور برنامه‌ها برای جذب دانش‌آموزان به نمازجماعت قرار داده شود.

نصری عنوان کرد: ایجاد نمازخانه‌های باکیفیت، استفاده از ائمه جماعت خوش برخورد و حضور کادر آموزشی مدرسه در صف اول نماز جماعت از دیگر عوامل جذب و ترغیب دانش‌آموزان است.

وی تاکید کرد: فعالیت در عرصه اقامه نماز مدارس تنها یک تکلیف اداری نیست و جنبه‌های دینی و معنوی آن از ارزش بسیار بالاتری برخوردار است که باید مد نظر قرار بگیرد.

فرماندار قشم تصریح کرد: برگزاری چنین اجلاسیه‌هایی باید به ارائه راهکارهای علمی و سنجیده برای ترغیب بیش از پیش نسل جوان و نوجوان به نماز بیانجامد.

امام جمعه شهرستان قشم هم گفت: نخستین وظیفه کارگزاران و مدیران نظام اسلامی اقامه نماز است و به‌واسطه محور قرار دادن این فریضه الهی عمل به سایر واجبات دینی نیز ممکن می‌شود.

حجت‌الاسلام میثم تارم بیان کرد: غفلت از اقامه نماز سبب می‌شود تمام ارزش‌ها از بین برود چرا که دین اسلام بر پایه نماز استوار است.

وی افزود: توجه به نماز همراه با آداب و شرایط آن مانعی در برابر ضد ارزش‌ها و فراهم کننده بستر امنیت و اصلاح جامعه به شمار می‌رود.

امام جمعه شهرستان قشم ادامه داد: بنابر اذعان محققان، اهل نماز در میان بزهکاران و زندانیان مجرم بسیار اندک و نادر هستند که این مسئله بیانگر آثار بازدارندگی نماز از ارتکاب جرم و منکرات است.

بهرام پوراشرف مدیر آموزش و پرورش قشم نیز اظهار کرد: هم اینک با مشارکت 213 امام جماعت در مدارس قشم نمازجماعت اقامه می‌شود و در 20 مدرسه هم گفتمان دینی با موضوع «نماز و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی» در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار