رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تهران:
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: شهرداری تهران مسئول مستقیم رسیدگی به آلودگی هوای پایتخت است و با برنامه‌ریزی می‌تواند در یک زمانبندی این چالش را برطرف کند.
کد خبر: ۸۰۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ 09 December 2019

به گزارش تابناک تهران، نعمت الله ترکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرداری تهران می‌تواند با برنامه ریزی، مطالعه و زمانبندی، چالش های پیش روی پایتخت را مشخص و راهکار رفع آن را مطرح کند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران منابعی هم از محل پرداخت‌های مردم کسب می‌کند، افزود: دولت پارسال سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری تهران پرداخت کرد و مسئولان شهری می توانستند یک هزار میلیارد تومان از این مبلغ را صرف ساماندهی و کنترل آلودگی هوا کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران یادآور شد: دولت می‌توانست درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده را همچون دیگر ردیف‌های مالیاتی مستقیم وارد خزانه کرده و درباره هزینه‌کرد آن تصمیم پیگرد اما از حق خود گذشت و تصمیم گرفت ۷۰ درصد پولی که به طور مستقیم از مردم دریافت می شود را به‌ شهرداری‌ها و ۳۰ درصد را به دهیاری‌ها در سراسر کشور تخصیص دهد.

طی آذر ماه سال جاری پایتخت روزهای با شرایط ناسالم برای همه گروه ها را بار دیگر تجربه کرد و حتی در پی آن چندین روز مدارس و دانشگاه های تهران تعطیل اعلام شدند.

ترکی همچنین از آماده سازی سند توسعه شهرهای استان خبر داد و گفت: برای شهر تهران نیز شهرداری در آستانه تدوین برنامه سوم توسعه این شهر است و بنا داریم این سند در شورای برنامه‌ریزی استان نیز بررسی شود تا پس از تصویب به مرحله اجرا برسد.

سند توسعه شهر تهران از سال گذشته در دست تدوین است و پیرامون آن مباحث چالش بر انگیز مختلفی همچون منطبق نبودن با سند توسعه استان مطرح می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار