به همت کانون پرورش فکری برگزار می‌شود؛
سومین مسابقه چالش نجات تخم‌مرغ به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک دزفول برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۰۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 08 December 2019
هم‌زمان با هفته پژوهش و به‌منظور پرورش خلاقیت و مهارت‌های علمی کودکان و نوجوانان سومین مسابقه چالش نجات تخم‌مرغ با حضور اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک دزفول برگزار خواهد شد.
 
سعید گل گل مسئول کانون شماره یک دزفول پیرامون این مسابقه توضیح داد: مسابقات نجات تخم‌مرغ یا چالش جاذبه (Gravity Challenge) اولین بار توسط NASA به‌منظور ساخت سازه‌ها و اجسامی كه انسان را در ارسال و پرتاب كاوشگرها به سیاره‌های دیگر یاری كند، اجرا شد.
 
وی با اشاره به این‌که قبل از اجرای این رویداد علمی کانون شماره یک دزفول با برگزاری کارگاه‌های تئوری و عملی
ساخت سازه‌ها در قالب کارگاه فعالیت علمی برای اعضای دختر و پسر مقدمات انجام این مسابقه را فراهم کرد افزود: در این مسابقه اعضا به‌صورت گروه‌های دو نفره و با ارائه‌ی یک سازه به رقابت خواهند پرداخت.
 
گل گل گروه سنی برای شرکت در این مسابقه را کودکان و نوجوانان اول تا ششم دبستان عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین قوانین این مسابقه این است که تخم‌مرغ در کمترین زمان با یک سازه‌ی وزن کم سالم به زمین برسد.
 
مسئول کانون شماره یک دزفول یادآور شد: این مسابقه 28 آذرماه 1398 و هم‌زمان با هفته پژوهش در این مرکز فرهنگی هنری برگزار خواهد شد و به برگزیدگان اول تا سوم این مسابقه لوح سپاس و جوایزی اهداء می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار