شفقی از صادرات ۴۶۷ هزار تن به ارزش ۲۶۰ میلیون دلاردر هشت ماهه نخست امسال از گیلان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 08 December 2019

 

«ویدا شفقی» امروز( یک‌شنبه، 17 آذر) در جلسه توسعه صادرات غیر نفتی استان در استانداری اظهار کرد: صادرات یکی از مهمترین مقوله‌های است که در راستای توسعه استان باید بدان توجه شود.

 

معاون امور گمرکی گمرکات گیلان با بیان اینکه در هشت ماهه نخست امسال 467 هزار تن کالا به ارزش اقتصادی 260 میلیون دلار از استان صادر شده است گفت: کالاهای نباتی، معدنی، میوه‌ها و سرامیک و .. عمده‌ترین کالاهای صادراتی گیلان  در این مدت بودند.

 

شفقی اذعان کرد: کشور روسیه با 38 درصد ارزش وزنی و 43 درصد ارزش دلاری بیشترین صادرات  گیلان را به خود اختصاص داده  است و بعد از آن  جمهوری آذربایجان، عراق، گرجستان و افغانستان بیشترین صادرات استان را داشتند.

 

وی ادامه داد: گمرک آستارا با 80 درصد به‌لحاظ وزنی و 74 درصد از نظر ارزشی بیشترین صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

 

معاون امور گمرکی گمرکات گیلان خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین 787 هزار تن واردات به ارزش 570 میلیون دلار به گیلان انجام شده است.

 

شفقی تصریح کرد: روسیه، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان و ژاپن عمده‌ترین کشورهای هستند که در این مدت کالا وارد استان کرده‌اند.

 

وی با تاکید بر اینکه کد رهگیری بانکی مهمترین مشکل واردات گیلان است، افزود: با افزایش زیرساخت‌ها شاهد افزایش واردات و صادرات به استان خواهیم بود.

 

معاون امور گمرکی گمرکات گیلان اذعان کرد: صادرات چای در گیلان با مشکلاتی مواجه است که با مدیریت و برنامه‌ریزی امیدواریم این مسئله در آینده حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار