مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای ایرانشهر و چابهار تامین شده و از 19آذرماه طرح آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 08 December 2019

بشیر احمد ستوده اظهار کرد: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رفع مشکل مسکن جامعه هدف، طرح اقدام ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی شد.

مدیر مسکن و ساخمان اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر افزود: در طرح اقدام ملی در قالب اجاره 99 ساله فقط زمین را برای متقاضی تامین می‌کنیم، در حالیکه در طرح مسکن مهر دولت وام کم بهره به متقاضیان میداد و در آماده سازی نیز کمک می کرد به همین دلیل سهم آورده متقاضی کم بود، در اقدام ملی دولت سهم آماده سازی و تسهیلات نمی دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود 80 درصد اراضی مورد نیاز طرح تأمین شده که پس از اعلام سامانه ثبت نام و پالایش متقاضیان، عملیات اجرایی ٢٢٩٠واحد مسکونی در جنوب استان آغاز خواهد شد.

ستوده افزود: اقشار هدف این طرح خانوارهای با درآمد متوسط و همچنین اقشار کم درآمد زیرپوشش دستگاههای متولی از قبیل کمیته امداد، خیرین مسکن ساز، بهزیستی و.. است.

تصریح کرد: چهار شرط اصلی برای خانه دار شدن افراد: 1. متأهل بودن 2. سکونت در محل مورد تقاضا 3. عدم دریافت زمین یا واحد مسکونی دولتی( فرم ج سبز) و ٤.نداشتن ملک شخصی است.

مدیرمسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی در شهرهای ایرانشهر و چابهار تامین شده و تا اوایل بهمن ماه طرح بصورت اجرایی آغاز می‌شود.

ستوده اضافه کرد: تامین مسکن مناسب به میزان مورد نیاز اولویت ما است، در مرحله نخست در ایرانشهر حدود 650 واحد در چابهار 1200 واحد احداث خواهد شد، در شهرستانهای بمپور، نیکشهر، سرباز و دلگان نیز اقدامات لازم انجام خواهد شد.

این مسؤول با اشاره به طرح مسکن مهر ادامه داد: طرح مسکن مهر در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر به زودی به اتمام میرسد و فقط چند پروژه مشکلات حقوقی داشت که مسائل آن برطرف خواهد شد و در مجموع به زودی به صورت رسمی پایان طرح مسکن مهر را اعلام خواهیم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار