مدیر آموزش و پژوهش‌های توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان:
کد خبر: ۸۰۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ 08 December 2019

مدیر آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: امسال به پروژه‌های پژوهشی‌ای اعتبار اختصاص داده می‌شود که بتوانند مشکلات استان را حل کنند و شاخص اصلی در تخصیص و توزیع اعتبار، کاربردی بودن پروژه خواهد بود.

قاسم سنگوری‌سواری در نشست خبری هفته پژوهش و فناوری که در سالن جلسات دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی براساس قانون هر سال باید یک درصد از اعتبارات پروژه‌های پژوهشی را به پژوهش‌های کاربردی اختصاص دهند. در طی سال‌های گذشته این روند توسط دستگاه‌ها صورت می‌گرفت و کارگروه استان دخالتی نداشت اما در دو سال اخیر این ماموریت به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان محول شده است.

وی افزود: اولویت‌های پژوهشی مشخص شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای استان شامل حوزه‌های آب، اقتصاد، محیط زیست، بازرگانی، سلامت، ایمنی و امنیت غذایی، کشاورزی و منابع طبیعی است. امسال ۱۲۹ پروژه پژوهشی را از دستگاه‌های اجرایی دریافت کردیم که ۸۹ پروژه منطبق با نیازهای استان بودند و ۴۹ پروژه نیز در شورای برنامه‌ریزی استان تایید شدند. به همین منظور به کلیه دانشگاه‌ها، موسسات و دستگاه‌ها فراخوان علمی داده‌ایم.

به گزارش ایسنا، مدیر آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان ادامه داد: امسال به پروژه‌های پژوهشی‌ای اعتبار اختصاص داده می‌شود که بتوانند مشکلات استان را حل کنند و شاخص اصلی در تخصیص و توزیع اعتبار خواهد بود. اگر این پروژه‌ها بتوانند مشکلات استان را حل کنند، قطعا تامین اعتبار می‌شوند.

وی در پایان گفت: در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سامانه‌ای با نام "مدیریت و توسعه دانش استان" راه‌اندازی شده است. یکی از شرط‌های پذیرش پروژه‌های ارائه شده این است که دانشگاه‌ها نتایج طرح‌های خود را در سامانه ثبت کنند تا همه محققان بتوانند تجربیات مورد نیاز را از این طریق به دست آورند. پروژه‌های دریافت شده نسبت به سال گذشته حدود دو برابر شده است و امیدواریم این پروژه‌ها بتوانند مشکلی را حل کنند.

همچنین ایرج کاظمی‌نژاد، رئیس پارک علم و فناوری خوزستان در این نشست اظهار کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و فن بازار، ارتباط دستگاه‌های اجرایی و صنعت با جامعه و دانش‌آموزان است. هدف اصلی، ارائه دستاوردهای فناوری است.

وی افزود: این نمایشگاه از یکم تا سوم دی‌ماه خواهد بود و یک فن بازار متشکل از ۳۰ استارت آپ و شرکت فناور تشکیل خواهد شد. در نمایشگاه بخش‌هایی برای کودکان و نوجوانان نیز در نظر گرفته شده است. هدف ما این است که صنایع نیازهای خود را ارائه دهند تا در صورت وجود پتانسیل‌های مورد نیاز، نیازهای این صنایع رفع شوند.

کاظمی‌نژاد در پایان گفت: تاکنون ۱۳ سازمان و دستگاه اجرایی برای شرکت در نمایشگاه غرفه درخواست کردند و قطعا این عدد افزایش می‌یابد. در سال ۹۶، ۲۶ سازمان و دستگاه اجرایی و در سال ۹۷، ۲۱ سازمان و دستگاه در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری شرکت کردند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: هفته پژوهش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار