آیت‌الله نوری همدانی:
مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه اگر ورزش در جامعه فرهنگ همگانی شود۵۰ درصد از مراجعات به پزشکان کاهش می‌یابد،گفت: اسلام به همه ابعاد زندگانی انسان توجه دارد و دستورهای مهمی برای سلامت انسان بیان کرده که باید موردتوجه همه اطبا باشد.
کد خبر: ۸۰۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۵ 08 December 2019

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان که در دفتر معظم له برگزار شد،اظهار داشت: اگر فرهنگ ورزش در جامعه ترویج شود بسیاری از بیماری‌ها از بین خواهد رفت.

وی بابیان اینکه اگر ورزش در جامعه فرهنگ همگانی شود 50 درصد از مراجعات به پزشکان کاهش می‌یابد،افزود: اسلام به همه ابعاد زندگانی انسان توجه دارد و دستورهای مهمی برای سلامت انسان بیان کرده که باید موردتوجه همه اطبا باشد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت کار پزشکان بیان کرد: در روایات از شغل طبابت تمجید زیادی شده است که اهمیت و جایگاه آن را نشان می‌دهد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بابیان اینکه در هر علم و کاری نیت انسان بسیار مهم است،گفت: فقاهت و طبابت از علوم مهم و موردتوجه دین و اهل‌بیت(ع) است و اگر نیت و کار انسان برای خدا باشد علم و کار انسان مفید خواهد بود اما اگر تنها جنبه مادی در نظر گرفته شود ارزش کار بسیار پایین است.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه بر اساس روایات کسی که به کم خوردن عادت داشته باشد سالم‌تر می‌ماند،تصریح کرد: کم خوری سبب می‌شود انسان قلب انعطاف‌پذیری داشته باشد اما اگر کسی پرخوری کند سلامت خود را از دست خواهد داد و دچار قساوت قلب می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تقوا در دین اسلامی خاطرنشان کرد: هر چه تقوای انسان بالاتر باشد انسان در نزد پروردگار جایگاه و کرامت بیشتری خواهد داشت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار