در تاریخ 24 آبان اعلام شد که نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا از طرف آیزنهاور به ایران می‏ آید. نیکسون به ایران می‏ آمد تا نتایج «پیروزی سیاسی امیدبخشی را که در ایران نصیب قوای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی شده است» ببیند. در مقابل دانشجویان مبارز دانشگاه نیز تصمیم گرفتند که در فضای حکومت نظامی بعد از کودتای سیاه، هنگام ورود نیکسون، نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند. درنهایت روز 16 آذر به یاد ۳ دانشجویی که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا با محمدرضا شاه آنهم چندی پس از کودتای ننگین آمریکایی ۲۸ مرداد به شهادت رسیدند، به عنوان روز دانشجو نام گرفت.
کد خبر: ۸۰۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳ 07 December 2019

تابناک / در تاریخ 24 آبان اعلام شد که نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا از طرف آیزنهاور به ایران می‏ آید. نیکسون به ایران می ‏آمد تا نتایج «پیروزی سیاسی امیدبخشی را که در ایران نصیب قوای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی شده است» ببیند. در مقابل دانشجویان مبارز دانشگاه نیز تصمیم گرفتند که در فضای حکومت نظامی بعد از کودتای سیاه، هنگام ورود نیکسون، نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند. درنهایت روز 16 آذر به یاد ۳ دانشجویی که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا با محمدرضا شاه آنهم چندی پس از کودتای ننگین آمریکایی ۲۸ مرداد به شهادت رسیدند، به عنوان روز دانشجو نام گرفت.

 

از این رو با فرا رسیدن 16 آذر، دکتر مسعود نصرتی قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، پیام تبریکی را خطاب به دانشجویان کشور ارسال کرد.

 

"به نام خدا

شانزدهم آذر در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان نماد استکبار ستیزی و حق طلبی، نشانگر ارزش والای مقام دانشجو است، انقلابی که در مسیر پرخطر خود همواره با تکیه بر آگاهی دانشجویان از چالش های متعدد عبور کرده و همچنان در این مسیر گام بر می دارد و پیشرفت های بزرگ خود را به ویژه طی سالیان اخیر، جز با اعتماد به دانش بومی به دست نیاورده است.

این روز بزرگ که به پاس مجاهدت شهدای دانشجو به روز دانشجو نام گرفته است، نمایانگر حق طلبی، عدالت خواهی و خودباوری است تا جوانان ایران اسلامی با یادآوری مجاهدت های صورت گرفته، همچنان در مسیر اقتدار گام بردارند تا میهن خود را به بالاترین قله های پیشرفت در جهان برسانند.

از این رو بنده این روز را به تمامی دانشجویان عزیز کشور تبریک عرض می نمایم و امیدوارم که در مسیر علم اندوزی خود، با ایمان و تلاش بی وقفه، همواره در مسیر موفقیت حرکت کنند.

دکتر مسعود نصرتی

قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور"

 

پیام تبریک قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به مناسبت روز دانشجو +تصویر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار