فیلم های استانی شامل "میرکای آبی" از مجتبی باحشمت، "نفس" از مرسده فلاح نژاد، "قاب" از آرمان قنبری و "پیروزی" از نیما شالیکار را از دیگر دست‌ساخته های هنرمندان مازندران عنوان کرد که قراراست دوشنبه ۱۸ آذر ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روی پرده سینما کانون ساری بروند.
کد خبر: ۸۰۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸ 07 December 2019

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مازندران با نمایش ۲۸ فیلم به میزبانی دهمین جشنواره هفته ملی فیلم و عکس خواهد رفت که دست ساخته‌های هنرمندان ملی و استانی هستند.

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد مازندران، عباس زارع هدف از برگزاری این رویداد را تشویق و دلگرم کردن فیلم سازان و عکاسان استان مازندران و همچنین تعمیق فرهنگ تماشای سینما در میان نسل جوان عنوان کرد و افزود: دهمین هفته فیلم و عکس استان مازندران به همت انجمن سینمای جوانان و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در روزهای ۱۷ و ۱۸ آذرماه جاری در سینما کانون پرورش فکری ساری برگزار خواهد شد.

وی از نمایش فیلم‌های منتخب سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در هفته فیلم مازندران اشاره کرد و گفت: این آثار عبارت از "تو هنوز اینجایی" از کتایون پرمر و محمد روح‌بخش، "قرار" از امید شمس، "گرگم گله می‌برم" از امیرهوشنگ معین، "در بین" از علی یار راستی، "برادر" از نوشین معراجی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران زمان نمایش فیلم های مذکور را یک‌شنبه ۱۷ آذرماه جاری ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در سینما کانون (پارک کوشا سنگ) اعلام کرد .

زارع همچنین اکثر فیلم های نمایشی هفته ملی فیلم و عکس مازندران را حاصل دسترنج هنرمندان استان توصیف کرد و گفت: تولیدات سال‌های ۹۷-۹۸ انجمن سینمای جوانان مازندران نظیر "رگم" از محمد مقیم پور بیژنی، "آمی دتر" از زهرا خورشیدی، "خاتون" از رضا بسطامی" و "مرگ درمی زند" از مبین نوریان از فیلمهای منتخب برای نمایش در این هفته خواهد بود.

وی همچنین فیلم های استانی شامل "میرکای آبی" از مجتبی باحشمت، "نفس" از مرسده فلاح نژاد، "قاب" از آرمان قنبری و "پیروزی" از نیما شالیکار را از دیگر دست‌ساخته های هنرمندان مازندران عنوان کرد که قراراست دوشنبه ۱۸ آذر ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روی پرده سینما کانون ساری بروند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد مازندران اظهار داشت: دوشنبه ۱۸ آذر از ساعت ۱۸ کانون پرورش فکری میزبان تولیدات آموزشی فیلم‌سازان دوره ۹۷-۹۸ دفتر ساری است.

وی این فیلم ها را شامل "بازی ذهن" از محمد اسماعیل پوشیان، "وداع" از محمدکلبادی نژاد، "برادر" از پیام نبوی، "بی‌راهه" از معین خانزمانی، "در انتظار" از محمدولی دارابی، "پل آزادی" از حامد ابکایی" و "تشریفات" از مهدی فلاح عنوان کرد که به روی پرده خواهند رفت.

به گفته زارع فیلم های "گل رز" از محمدحسین نبوی، "شاهد باش" از امیرحسین جلالی، "کرگدن" از امین بهزادیان، "سکوت کیلویی چند؟" از مهدی هاشمی، "کتاب‌خوان" از مهدی گرجی، "مأموریت شبانه" از حسین پیله کویی و "سوزنبان" از نسیبه سپدی برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین گفت: برگزاری نمایشگاه عکس در کنار نمایش فیلم از دیگر برنامه های هفته ملی فیلم وعکس مازندران خواهد بود.

به گفته زارع تمامی عکس های به نمایش گذاشته توسط عکاسان بومی استان مازندران ثبت شده است که در ایام جشنواره از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی موضوع این نمایشگاه عکس را آداب و رسوم ، فرهنگ و آئین های بومی مردم استان ، داشته های گردشگری و طبیعت استان مازندران عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری آیین اختتامیه دهمین هفته فیلم و عکس مازندران روز دوشنبه ۱۸ آذر ساعت ۱۷ خبر داد و تصریح کرد: پیشکسوتان فیلم و عکس استان در آیین اختتامیه این برنامه تجلیل می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار