دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: عده‌ای از روحانیون به خاطر کارهای دیگر، از وظیفه اصلی خود که تبلیغ است غافل شده‌اند.
کد خبر: ۸۰۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 07 December 2019

به گزارش تابناک تهران، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی شامگاه جمعه در نشست اعضای جامعه روحانیت مبارز ورامین که با حضور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، ائمه جمعه ورامین، جوادآباد و خیرآباد در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: انقلاب با پرچمداری روحانیون آغاز شده و امروز نیز این پرچم در دست روحانیون است.
وی افزود: روحانیت در تمامی عرصه‌ها کمک و همره مردم و همواره پیروز میدان مبارزه با ظلم و ستم بوده‌اند.
وی تصریح کرد:هر چند که انقلاب اسلامی از نخستین روز پیروزی تا کنون، پیروز میدان مبارزه با دشمن بوده، ولی توطئه دشمنان هیچ گاه تمامی ندارد و برای گذر آن، روحانیت همچنان باید راه خود را با قدرت و قوت ادامه دهد.
پورمحمدی تصریح کرد: برخی از مسائل و مشکلات از جمله اختلافات سیاسی، مسائل فرهنگی، اقتصاد و معیشت مردم و عدم خدمت‌رسانی به مردم در جامعه اسلامی باید برطرف شود و برای گذر از این مشکلات، لازم است تا از ظرفیت‌های موجود به درستی استفاده کرد.
وی با اشاره به برخی از مشکلات فرهنگی جامعه گفت: اگر روحانیت پای کار باشند، قطعا مسائل و مشکلات فرهنگی کشور برطرف می‌شود، امروز عده ای از روحانیون از وظیفه اصلی خود که همان تبلیغ است به دلیل کارهای دیگر، غافل شده‌اند.
مشاور رئیس قوه قضائیه با اشاره به آمار روحانیت در کشور گفت: در حال حاضر ۱۴۰ هزار طلبه مرد شیعه، ۱۰۰ هزار طلبه خواهر، ۳۰ هزار طلبه اهل تسنن، ۲۰ هزار طلبه خارجی مقیم کشور و ۲۵ هزار طلبه خارجی در حوزه‌های علمیه در حال تحصیل هستند.
وی تأکید کرد: روحانی باید در میان مردم و در میان آن‌ها زندگی کند تا بتواند بر آن‌ها تأثیرگذار باشد.
پورمحمدی با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: روحانیون هادیان سیاسی جامعه هستندو لازم است تا به دور از هر گروه و جناح سیاسی، با مردم به صحبت نشسته و آنان را به حضور با شکوه در انتخابات پیش رو، ترغیب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار