استاندار:
آقازاده استاندار مرکزی در آیین نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز در منطقه چپقلی اراک، گفت: ۲۰۰ هکتار از منطقه چپقلی شهرستان اراک تا پایان امسال جنگل‌کاری می‌شود و این مهم با هدف تلطیف هوا و بهبود سرانه فضای سبز صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۰۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ 07 December 2019

به گزارش تابناک مرکزی آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد:  تاکنون یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار نهال‌کاری در این منطقه انجام شده که تاپایان سال‌جاری سهم اراضی نهال‌کاری شده به یک‌هزار و ۴۰۰ هکتار افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: کاشت ۳۰۰ هکتار نهال‌کاری در سه سال گذشته در منطقه چپقلی اراک ادامه داشته و در راستای کاهش آلودگی هوا با همکاری مردم، سازمان‌های مردم نهاد و ادارات استان سطح جنگل‌کاری این منطقه تا سه برابر افزایش یافته است.

استاندار مرکزی گفت: کشت یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار جنگل‌کاری برای مقابله با آلودگی هوا، در استان پیش‌بینی شده که بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این طرح از سوی سازمان‌ جنگل‌ها و مراتع  کشور و ۷۰ میلیارد ریال با مشارکت استان تامین شده است.

آقازاده با یادآوری بهره‌برداری از طرح بند کنترل سیلاب در منطقه چپقلی افزود: این طرح با ظرفیت ۳۵۰ هزار متر مکعب، طول تاج ۱۰۰ متر و ارتفاع ۱۲ متر با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی خیران و مردم محلی این منطقه تامین شده است.

وی ادامه داد: این طرح با هدف تغذیه سفره‌های زیر زمینی، افزایش سطح منابع آبی زیرزمینی و آبیاری درختان منطقه ایجاد شده است.

استاندار مرکزی با یادآوری تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال در هر دوره در نهالستان اراک، افزود: این نهالستان ذخیرگاه بزرگ و مناسبی برای استان و کشور است و اغلب نهال‌های مورد نیاز استان در این واحد  تولید می‌شود.

فرماندار شهرستان شازند نیز در این نشست گفت: ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته و ۳۰ میلیارد ریال اعتبارنیز  امسال برای اجرای طرح های آبخیزداری به این شهرستان اختصاص یافته و اقدامات مناسبی برای مقابله با سیلاب و ذخیره سازی روان‌آب‌ها در شهرستان انجام شده است.

«مصطفی عرب» افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده یک‌هزار هکتار جنگل‌کاری در منطقه سرسختی، قره‌کهریز و بخش زالیان شهرستان شازند امسال انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مقرر شده است تا ۲ ماه آینده عملیات کاشت نهال و جنگل‌کاری با همکاری شهرداری و منابع طبیعی استان مرکزی در شهر مهاجران این استان انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز همزمان با سراسر کشور با همکاری سازمان های مردم نهاد، اقشار مختلف مردم و ۲۰ دستگاه اجرایی استان در سه شهرستان ساوه، اراک و شازند کشت می‌شود.

«عبدالحسین محمدی» افزود: ۱۴ میلیون نهال تاپایان آذرماه در سراسر کشور کشت می‌شود که ۵۶۰ هزار اصله این نهال‌ها در یک‌هزار و ۸۷۰ هکتار از اراضی بیابانی و جنگلی استان مرکزی کاشته می‌شود.

وی ادامه داد: نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز امسال در سه شهرستان استان مرکزی انجام شد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار