معاون سیاسی امنیتی استاندار؛
معاون سیاسی امنیتی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: هیات های اجرایی در تمامی شهرستان ها و حوزه های اصلی و فرعی این استان تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۰۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ 07 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری افزود: ایلام جزو اولین استان ها در کشور است که هیات های اجرایی تشکیل شده و شروع بکار کرده است.

وی یادآور شد: ۲ روز مانده به پایان ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تمامی هیات های اجرایی استان در ۲۷ حوزه اصلی و فرعی برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: فرمانداران و بخشداران در سراسر استان در حوزه های اصلی و فرعی ۳۰ نفر از معتمدین محلی را که آشنا به فرآیندهای قانونی انتخابات هستند انتخاب کردند که پس از معرفی به هیات‌های نظارت از میان آن‌ها ۸ نفر انتخاب شدند و به عنوان هیات اجرایی حوزه انتخابیه مورد نظر کار خود را آغاز کردند.

رییس ستاد انتخابات استان ایلام با تاکید بر اینکه اولین وظیفه هیات‌های اجرایی رسیدگی به صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات طی ۱۰ روز است، گفت: پس از اعلام رای هیات‌های اجرایی، نتیجه صلاحیت‌ها از طریق فرمانداران حوزه‌های انتخابیه مراکز ثبت نام به داوطلبان اعلام می‌شود.

نوذری به تعامل خوب میان هیات های اجرایی و نظارت در استان اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین راهبرد ما در این انتخابات زمینه سازی حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای با رعایت اصل بی طرفی، اجرای صحیح قانون و صیانت از آرای مردم است.

تعداد داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان تا پایان روز پنجم از آغاز ثبت نام داوطلبان به ۶۰ نفر رسید.

استان ایلام دارای سه کرسی از صندلی‌های مجلس شورای اسلامی است که در حال حاضر سلام امینی، جلال میرزایی و شادمهر کاظم زاده عهده دار این سه کرسی هستند.

شهرستان‌های ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، ملکشاهی و مهران در حوزه انتخابیه شمال و شهرستان‌های بدره، دره شهر، دهلران و آبدانان نیز در حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام قرار دارند.

شعار امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی‌طرفی و انسجام ملی است.

شروع به کار رسمی فرایندهای اجرایی انتخابات از تاریخ دهم آذرماه با ابلاغ دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور به فرمانداران مراکز حوزه انتخاباتی آغاز شد و تا ۱۶ آذر فرآیند ثبت نام از داوطلبان ادامه دارد.

اسامی داوطلبان تعیین صلاحیت شده ۲۲ بهمن اعلام می شود و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان‌ دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از یکشنبه دهم آذرماه آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار