فرشاد کلوند در گفتگو با تابناک:
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی گفت : طبق توافقات سال گذشته قرار است از محل کاسه ی سد جامیشان مقداری آب برای احداث باغ مدرن در این شهرستان تخصیص داده شود.
کد خبر: ۸۰۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 07 December 2019

 

فرشاد کلوند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: باغ مدرن از باغ هایی است با تکنولوژی های نوین ، داربست های مخصوص و روش های نوین باغ داری که عملکرد چند برابری از نظر اصول فنی کار ، بروز بودن و کیفیت نسبت به باغ های معمولی دارد .

وی افزود : این باغ ها به دست مردم اداره میشود و جهاد با تامین دستگاه پمپاژ ، خط انتقال و هزینه احداث باغ مدرن از مردم حمایت میکند تا این باغ ها به بهره برداری برسند.مراحل تخصیص اولیه انجام شده است هر زمان که شرکت آب منطقه پروانه بهره برداری را صادر کند ما برای تامین اعتبار اقدام میکنیم .

رئیس جهاد شهرستان سنقروکلیایی تصریح کرد : قرار است شرکت لنجاب ۱۰۰ هکتار باغ گل محمدی را در لنجاب به همراه کارخانه ی عصاره گیری ، گلاب گیری و اسانس گیری گل محمدی و دیگر گیاهان دارویی را احداث کند .

وی در پایان خاطر نشان کرد : در سال های بعدیباغ مدرن۵۰۰ هکتار دیگر هم زیر کشت انواع مختلف گیاهان دارویی برود و در کنار آن یک ناحیه کارگاهی احداث شود که این ناحیه کارگاهی در راستای صنایع بخش کشاورزی قرار میگیرد . پیش بینی میکنیم باغ گل محمدی در سال آینده کشت و آبیاری آن شروع شود، طی یکی دوسال آینده کارخانه کلنگ زنی و در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار