رئیس ستاد انتخابات خوزستان:
رئیس ستاد انتخابات در خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به روند ثبت‌نامی که روزانه دنبال می‌کنیم، تعداد داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم، مانند دوره قبل یا بیش از آن، باشد.
کد خبر: ۸۰۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۸ 07 December 2019

علی‌حسین حسین‌زاده با حضور در حوزه مرکزی ثبت‌نام نامزدهای انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در اهواز، اظهار کرد: همانطور که قبلا هم اطلاع‌رسانی شده است، روند ثبت‌نام از نامزدهای دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی از دهم آذرماه آغاز شده است اما پیش از این زمان، تمهیدات لازم برای ثبت‌نام داوطلبان در استان خوزستان اندیشیده شده بود. همانطور که قبلا هم گفته‌ام در این دوره تمامی فرآیند ثبت‌نام از طریق سامانه انتخابات انجام می‌شود که هم کار را تسهیل کرده و هم اینکه کار دقیق‌تر و منظم شده است.

وی ادامه داد: خدا را شکر، کار در حوزه انتخابیه اهواز نیز به صورت خیلی منظم در حال انجام است و تعداد کاربران و سیستم‌هایی که در این محل مشخص شده است، به تعداد کافی است و هیچ مشکلی در فرآیند ثبت‌نام در اهواز و سایر حوزه‌های انتخابیه استان نداشته‌ایم.

رئیس ستاد انتخابات در خوزستان خاطرنشان کرد: از دهم تا پانزدهم آذرماه فرصت برای تشکیل هیات‌های اجرایی است که طبق بررسی‌هایی که به عمل آمده است و با همکاری هیات نظارت استان، هیات‌های اجرایی در تمامی شهرستان‌ها شکل گرفته است و ان‌شاءالله از روز یکشنبه هفته آینده به مدت ۱۰ روز صلاحیت داوطلبان شرکت‌کننده در این دوره از انتخابات در هیات‌های اجرایی بررسی خواهد شد.

وی بیان کرد: طبق قانون به محض اینکه اطلاعات افراد شرکت‌کننده در دوره یازدهم انتخابات وارد سامانه شد، اسامی از طریق وزارت کشور به چهار مرجع رسمی ارجاع داده خواهد شد و استعلام صورت می‌گیرد و حداکثر بعد از پنج روز نیز سازمان‌های مربوطه موظف هستند که جواب استعلام را به فرمانداری‌ها اعلام کنند. هیات‌های اجرایی نیز ۱۰ روز فرصت دارند تا صلاحیت‌ها را بررسی و به هیات نظارت اعلام کنند.

حسین‌زاده گفت: فکر می‌کنم با توجه به روند ثبت‌نامی که روزانه دنبال می‌کنیم، تعداد داوطلبان مانند دوره قبل باشد. در دوره دهم بیش از ۶۰۰ نفر برای انتخابات شرکت کردند که با توجه به روندی که اکنون پیش می‌رود و فرصتی که باقی مانده است، فکر می‌کنم مانند دوره قبل یا بیش از آن، داوطلب داشته باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار