همایون یوسفی:
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و داوطلب انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدوارم حضور اصحاب رسانه و سعی و تلاشی که تمام آحاد انجام می‌دهند، در نهایت منجر به انسجام و مشارکت بیشتر مردم در پای صندوق‌های رأی شود.
کد خبر: ۸۰۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ 06 December 2019

همایون یوسفی که برای ثبت‌نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات فرمانداری اهواز حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امیدوارم حضور اصحاب رسانه و سعی و تلاشی که تمام آحاد انجام می‌دهند، در نهایت منجر به انسجام و مشارکت بیشتر مردم در پای صندوق‌های رأی شود و همه بتوانیم جهت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، انسجام ملی و مشارکت بیشتر مردم قدم برداریم.

وی بیان کرد: من هم این توفیق را دارم که برای دوره آینده مجلس ثبت‌نام کنم، امیدوارم این حضور باعث گرم‌تر شدن تنور انتخابات شود. در دوره گذشته، ما موضوعات را بر حسب وظیفه پیگیری کردیم و اگر مقدر شود که در دور آینده نیز خدمتگزار مردم باشیم، هدف این است که مسائلی را پیگیری کنیم. اهم مسائلی هم که طی چهار سال گذشته در خوزستان پیگیری شدند، بر حسب وظیفه بود.

نماینده مردم اهواز با اشاره به اقدامات انجام شده برای استان خوزستان، گفت: مشکل اولی که پیگیری شد مربوط به محیط زیست بود. مشکلات محیط زیست خوزستان بیشتر در حوزه آب، گرد و غبار و شعله‌های(فلرهای) گازی بود. در خصوص گرد و غبار بر اساس پیگیری‌هایی که صورت گرفت، طرحی با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز در سال ۹۵ نوشته و الزامی برای دولت ایجاد شد که کانون‌های گرد و غبار خوزستان را کنترل کند.

وی ادامه داد: همچنین کار کنترل کانون‌های گرد و غبار از اسفندماه سال ۹۵ آغاز شد و گزارشات سازمان هواشناسی طی سه سال اخیر نشان می‌دهد که تعداد روزهای سالم در استان خوزستان بیشتر شده‌اند و شدت گرد و غبار حدود دوسوم کاهش پیدا کرده است. ما دولت را موظف کردیم که تا سال ۱۴۰۰ این کانون‌ها را کنترل کند و امیدواریم بدین واسطه شاهد باشیم که مشکل بسیار مهم مردم خوزستان که تاکنون تا حدود زیادی از آن کم شده است، از این به بعد کم‌تر هم شود.

داوطلب دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در خصوص موضوع آب نیز اقداماتی صورت گرفت و بر اساس صیانتی که به عمل آمد، طی چند سال اخیر هیچ پروژه انتقال آبی از حوضه آبریز خوزستان، نه اجرا، نه کلنگ‌زنی و نه مورد مشاوره قرار گرفت. تنها پروژه‌ای که اکنون فعال است، پروژه کوهرنگ ۳ است که مربوط به سال ۷۱ است و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به هر حال بر اساس وظیفه از بحث انتقال آب ممانعت صورت گرفت و تکرار می‌کنم که این موضوع نه اجرا، نه کلنگ‌زنی و نه مورد مشاوره قرار گرفت.

وی در خصوص شعله‌های گازی نیز گفت: این موضوع بیش از ۹۰ سال سابقه دارد و ما با وزارت نفت در این زمینه قراردادی منعقد کردیم و بر اساس قرارداد، ظرف سه سال این شعله‌های گازی که عامل بسیار مهمی در آلودگی هوا هستند، کنترل خواهند شد.

یوسفی تصریح کرد: همچنین طرح انتقال آب غدیر در حال پیگیری است تا آب از سرشاخه‌های دز و کرخه به اهواز بیاید که اهواز بزرگ شامل اهواز، کارون، باوی و حمیدیه است. در حال حاضر ۶۵ درصد آب اهواز از دز و کرخه تامین می‌شود و ان‌شاءالله بتوانیم این پروژه را تا سال آینده تکمیل کنیم تا صددرصد آب مورد نیاز اهواز از کرخه و دز تأمین شود. این مورد تا حدود زیادی کیفیت آب اهواز را ارتقا خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه بحث فاضلاب نیز دو کار مهم صورت گرفت؛ تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز تکمیل شد. تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز هم در حال کلنگ‌زنی است و پیمانکار آن مشخص شده است که این تصفیه‌خانه ظرف مدت سه سال ساخته خواهد شد. اگر این دو پروژه وارد مدار شوند، در سال‌های آینده هم فاضلاب جمع‌آوری و تصفیه می‌شود و به فروش می‌رسد و هم مانع از ورود فاضلاب به کارون خواهد شد.

داوطلب انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین طی سه سال اخیر به شدت درگیر بحث لایروبی کارون بودیم. طرح لایروبی کارون که با طرف‌های خارجی مشارکت و تهیه شد، در دولت در حال بررسی است و امیدواریم به تصویب برسد.

وی عنوان کرد: ده‌ها سال بود که بیمارستان جدیدی در اهواز احداث نشده بود اما اکنون ۱۱ پروژه بزرگ بیمارستانی در اهواز افتتاح شده یا در حال پیگیری هستند. بیمارستان ابوذر، بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز، بیمارستان میلاد در منطقه کمپلو اهواز و بیمارستان بقایی ۲، با شکل بسیار خوب و مناسبی افتتاح شدند. بیمارستان یک هزار تخته اهواز و بیمارستان سرطان خوزستان، نیز امسال کلنگ‌زنی می‌شوند.

یوسفی افزود: برای ساخت بیمارستان تنفسی اهواز نیز با شرکت فولاد خوزستان تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است و به دنبال تبدیل آن به قرارداد هستیم و در صورت تحقق، امیدوار به احداث یک بیمارستان تنفسی مناسب هستیم. مهمترین نیاز شهرستان‌های حمیدیه و باوی نیز یک بیمارستان بود که مجوز احداث بیمارستان گرفته شده است و کلنگ‌زنی خواهد شد و بدین واسطه مشکلات بیمارستان نه‌تنها برای اهواز، بلکه برای کل استان‌های همجوار حل خواهد شد.

وی گفت: در خصوص مشکلات معیشتی مردم نیز، طرح ۲۵ درصدی افزایش حقوق مناطق جنگی را پیگیری کردیم و افتخار داشتم پیشنهاددهنده اولیه طرح باشم. این موضوع در سال ۹۵ مصوب و در سال ۹۷ اجرایی شد و اکنون در بسیاری از ادارات، این افزایش حقوق که متوسط ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است، اجرا شده است. انجام این طرح برای بازنشستگان نیز در حال پیگیری است و امیدواریم برای آن‌ها نیز اجرایی شود.

نماینده اهواز افزود: در بحث اشتغال نیز، طرح اکتشاف ۲۸ میدان جدید نفتی را پیگیری کردیم که در برخی مناطق آغاز شده است. طبق قول آقای زنگنه وزیر نفت، این موضوع ده‌ها شغل در خوزستان به وجود خواهد آورد که در برخی مناطق آغاز شده است و جوانان خوزستانی جذب کار شده‌اند.

وی بیان کرد: در بحث خدمات شهری، با برخی بانک‌های خصوصی کشور جهت احداث پروژه‌هایی مانند شهربازی، مراکز خرید، هتل و ... وارد صحبت شدیم و با یکی از بانک‌های خصوصی نیز تفاهم‌نامه‌ای امضا شد و امیدواریم بتوانیم کاری را که شهرهای دیگر نیز انجام داده‌اند، انجام دهیم. همچنین مطالعه داخلی شهر فرودگاهی جدید اهواز به پایان رسیده و اکنون مطالعه خارجی آن در حال پیگیری است و به زودی فاینانس خارجی آن کلید خواهد خورد و ان‌شاءالله مناقصه خارجی انجام شود و پروژه شهر فرودگاهی اهواز که بسیار مهم است، اجرایی خواهد شد.

یوسفی گفت: در خصوص خط آهن اهواز – اصفهان نیز مطالعاتی انجام شد و موضوع در حال پیگیری است. بزرگراه بسیار مهم اهواز- ایذه- اصفهان هم مصوب شد و مطالعات در حال انجام است. همچنین بحث دوبانده شدن جاده اهواز – مسجدسلیمان و اهواز – خرمشهر در حال پیگیری است. در خصوص مترو نیز به دنبال تامین اعتبار هستیم و با سهمی که شهرداری اهواز می‌گذارد و سهمی که از بودجه ملی می‌گیریم، وقفه چند ساله پروژه مترو اهواز جبران خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع موسسه آرمان، گروه ملی و فولاد اکسین نیز پیگیری شد و تا حدودی تعیین تکلیف شدند. همچنین در زمینه ورزش در سال ۹۵ قانونی را در مجلس مصوب کردیم که بر اساس آن، ۰.۲۷ درصد از ارزش افزوده به حوزه عمرانی ورزش اختصاص پیدا کند که از سال ۹۵ به بعد، سالیانه حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پول به حوزه عمرانی ورزش کشور تزریق شد. بر این اساس مبلغ قابل توجهی به ورزش استان خوزستان نیز تزریق شد و بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در کشور و از جمله خوزستان که از دهه‌های قبل بلاتکلیف مانده بودند، تامین اعتبار شدند و بسیاری از پروژه‌های ورزشی به سرانجام رسیدند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار