تیم فوتبال استقلال خوزستان که سابقه قهرمانی لیگ برتر کشور را در کارنامه دارد، پس از سقوط به لیگ یک، اکنون شرایط خوبی ندارد.
کد خبر: ۸۰۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 05 December 2019

آبی‌های خوزستان که در لیگ پانزدهم، جام قهرمانی را بالای سر بردند، در ادامه حضور خود در لیگ حرفه ای به دلایل مختلف، کم کم از شرایط خوب خود فاصله گرفتند تا این که در لیگ هجدهم به دلیل کسر شش امتیاز از سوی فیفا و عملکرد ضعیف، به لیگ یک کشور سقوط کردند.

در حالی که تصور می‌شد استقلال خوزستان قوی پا به لیگ یک بگذارد و مجددا به لیگ برتر برگردد اما این تیم کار خود در این رقابت‌ها را چندان موفق آغاز نکرد و همین نیز باعث تغییر در راس کادرفنی شد و مسئولان باشگاه، سهراب بختیاری‌زاده را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کردند. اما چندین هفته از این تغییر می‌گذرد و استقلالی‌ها هنوز نتوانسته‌اند خود را از رده‌های پایینی جدول جدا کنند. این تیم اکنون در رده شانزدهم جدول هجده تیمه قرار دارد. وضعیتی نگران‌کننده که زنگ خطر را برای این تیم به صدا درآورده است.

در ادامه مصاحبه ایسنا با یکی از مربیان فوتبال خوزستان را درباره علت عملکرد ضعیف استقلال خوزستان در لیگ یک کشور را می‌خوانید.

ممکن است استقلال خوزستان به سمت لیگ ۲ برود

علی خوش‌ذات در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد:  قهرمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران متاسفانه به سمتی رفته است که امروز وضعیت خوبی در لیگ یک ندارد. هواداران و مردم خوزستان با این تیم که در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته، روزهای زیادی را زندگی کردند و انتظار داشتند که استقلال خوزستان به روند خوب خود ادامه دهد ولی این مهم محقق نشد و پس از سقوط به لیگ یک، اکنون در این لیگ هم وضعیت سختی دارد. اگر استقلال خوزستان در ادامه لیگ یک نیز که یک لیگ فرسایشی و سخت است، نتواند به وضعیت مطلوبی برسد، ممکن است به سمت لیگ ۲ برود.

به نظر می‌رسید استقلال خوزستان می‌توانست در لیگ یک ماجراجویی کند

وی بیان کرد: پس از سقوط استقلال خوزستان به لیگ یک، تغییراتی در مدیریت باشگاه و راس کادرفنی ایجاد شد و فاضل بختیاری به عنوان مدیرعامل و عبدالمجید باقری‌نیا به عنوان سرمربی جدید انتخاب شدند. به نظرم این تیم در انتصاب مدیرعامل و کادرفنی به خوبی بسته شد، ضمن این که بازیکنان خوبی هم جذب شدند و به نظر می‌رسید که تیم بالانس باشد و می‌تواند ضمن ماجراجویی در لیگ یک، به موفقیت هم برسد.

این مربی ادامه داد: باقری‌نیا باتوجه به تجربه‌ای که داشت، تیم خوبی را بست اما دیدیم که تیم از همان ابتدای لیگ روند خوبی در نتیجه‌گیری نداشت و در شکل بازی استقلال نیز مشکلاتی وجود داشت تا جایی که مسئولان باشگاه اقدام به تغییر در راس کادرفنی کردند و با این تغییر نیز به جز یکی دو بازی، مجددا شاهد شرایط نامناسب استقلال خوزستان هستیم.

لیگ یک سخت‌ترین لیگ ایران است

وی عنوان کرد: لیگ یک سخت‌ترین لیگ ایران است. تمام تیم‌های خصوصی و دولتی این لیگ برای صعود به لیگ برتر می‌جنگند. در لیگ یک اگر صعود نکنی، یعنی هیچ کاری نکردی و عملا ناموفق بوده‌ای و تمام امیدها را بر باد داده‌ای. پس اولین کاری که باید برای صعود به لیگ حرفه‌ای انجام داد، مربوط به بخش مدیریت و ساختار است و باید حداقل‌ها را داشته باشی و از نظر تفکرات، استراتژی و امکانات نیز در سطحی باشی که به صعود نزدیک شوی.

سرمربی تیم لیگ یکی باید دانش به‌روز این لیگ را داشته باشد

خوش‌ذات عنوان کرد: اگر منِ مربی یا مدیر ۱۰، ۱۵ سال پیش در لیگ یک موفق بودم، دلیل نمی‌شود که بتوانم امسال هم در این لیگ موفق باشم زیرا سطح لیگ‌ها با هم متفاوت شده و کار از نظر فنی و مسایل بیرونی فرق کرده است. پس مدیران باید در مدیریت باشگاه نیز به‌روز باشند. پس از بخش مدیریت و ساختاری به سرمربی تیم می‌رسیم و سرمربی که انتخاب می‌شود باید تجربه و دانش به‌روز لیگ یک را داشته باشد و تیم را باتوجه به تعداد زیاد بازی‌ها ببندد که از نظر نفری کم نیاورد و باید تیمی داشته باشد که در تمام هفته‌ها آماده رقابت باشد و در تمام دیدارهای خانگی به پیروزی برسد.

بازیکنان استقلال از نظر ذهنی و جسمی برای لیگ یک آماده شدند؟

وی بیان کرد: استقلال خوزستان با فاضل بختیاری تجربه حضور در لیگ یک را داشته و باید ببینیم که مدیریت فعلی وی با لیگ امروز نیز متناسب بوده است؟ باید بررسی شود که به این تیم در زمان آقای باقری‌نیا آن طور که باید و شاید از نظر آمادگی جسمانی برای حضور در این لیگ پرداخته شد و بازیکنان برای بازی‌های زیاد آماده شدند یا خیر؟ به هر حال باید بررسی شود که کادر فنی تیم بر لیگ یک که امروز جزو سخت‌ترین لیگ‌ها است، اشراف داشت؟ آیا مدیریت، کادرفنی و بازیکنان بزرگ تیم، به اندازه کافی از نظر ذهنی و جسمی برای لیگ یک آماده شده‌اند؟ این‌ها سوالاتی است که می‌تواند ما را به دلیل نتیجه نگرفتن استقلال خوزستان در لیگ یک و قرار داشتن آن در رده‌های انتهایی جدول به آن‌ها نزدیک کند.

مشکلات تیم از مثلث مدیریت، کادرفنی و بازیکنان است

این مربی فوتبال گفت: استقلال خوزستان با حمایت هوادارانش قهرمان لیگ ایران شد و خیلی از بازیکنان خوزستانی نیز از همین استقلال به فوتبال دنیا و ایران معرفی شدند که از جمله این نفرات می‌توان به یونس دلفی و وحید نامداری اشاره کرد اما امروز می‌بینیم که این تیم وضعیت خوبی در لیگ یک ندارد. مطمئنا مشکلات این تیم از مثلث مدیریت، کادرفنی و بازیکنان است.

ذهن بازیکنان و شیوه بازی استقلال خوزستان باید تغییر کند

وی افزود: استقلال خوزستان از نظر روحی و تاکتیکی در وضعیت خوبی نیست، البته بختیاری‌زاده چند بازی است که هدایت این تیم را برعهده گرفته است. تیمش در شروع، خوب بود اما مجددا شرایط نامناسب ابتدای فصل را پیدا کرد. امیدوارم بختیاری‌زاده باتوجه به تجربیاتی که دارد و این که تیم نسبتا خوب بسته شده است، استقلال را به شرایط خوبی برساند. بختیاری‌زاده می‌تواند شیوه بازی استقلال خوزستان را تغییر دهد و باید به او زمان داده شود تا جایی که بتواند ریسک کند و در ذهن بازیکنان و نوع بازی تیم تغییر ایجاد کند و استقلال خوزستان را به لیگ برگرداند تا حداقل به لیگ ۲ سقوط نکند.

استقلال باید برای بازیکنان خوزستانی و طرفدارانش بماند

خوش‌ذات گفت: جایگاه فعلی استقلال خوزستان ناامیدکننده است، البته چنین شرایطی گاهی اوقات برای بزرگترین تیم‌ها نیز اتفاق می‌افتد و اکنون خیلی زود است که درباره سقوط استقلال خوزستان به لیگ ۲ صحبت کرد ولی باید در ادامه تدابیری اندیشیده شود که این تیم از وضعیت فعلی خارج شود. این تیم باید برای بازیکنان خوزستانی و طرفدارانش بماند. باید ناهماهنگی‌ها و مشکلات فنی موجود برطرف شوند تا استقلال به شرایط خوب و مناسب برسد.

هر وقت به خوزستانی‌ها بها داده شده، فوق‌ستاره شده‌اند

وی افزود: امیدوارم استقلال خوزستان با یک تفکر حرفه‌ای به لیگ یگ برگردد. این تیم می‌تواند در پست‌های مختلف از جمله خط حمله خود در بین دو نیم فصل تقویت شود تا به موفقیت تیم در فصل آینده لیگ یک و صعود آن به لیگ برتر امیدوار باشیم. بازیکنان خوبی در تیم‌های پایه استان داریم که می‌توانند به این تیم کمک کنند. باید از بازیکنان مستعد خوزستانی که در فوتبال ایران زبانزد شده‌اند و هر وقت به آن‌ها بها داده شده است نیز فوق‌ستاره شده‌اند، استفاده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار