کد خبر: ۸۰۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 04 December 2019

مازندرانی‌ها که در روزهای اخیر هوای بارانی و سرد را پشت سر گذاشته‌اند بنا به اعلام اداره کل هواشناسی این استان از فردا پنجشنبه با ورود سامانه بارشی و سرد دیگر منتظر برف و باران بیشتری باشند .

ورود سامانه بارشی و سرد از روز دوشنبه این هفته سبب بارش باران در مناطق جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات شده بود که تا روز گذشته ، سه شنبه ادامه داشت . 

میزان بارندگی کمتر از ۴۸ ساعت در برخی نقاط بسیار زیاد بود به گونه ای که در گالش محله و سنگ پشته رامسر به ترتیب   ۱۶۸ و ۱۱۳ میلی متر باران بارید و در ارتفاعات هم بارش دستکم پنج سانتی متر برف در سیاه بیشه ثبت شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : از اوایل این هفته و با ورود سامانه سرد و بارشی به مازندران بلده با چهار درجه زیر صفر ، کمترین دمای هوای استان ثبت شده است . 

مرتضی  فرجی افزود : این سامانه باعث شد تا علاوه بر کاهش دما ، در ارتفاعات برف ببارد و در مناطق جلگه ای نیز مردم شاهد بارش باران باشند ضمن این که کاهش دما بین پنج تا هشت درجه سانتی گرادی نیز در استان ثبت شد.

این کارشناس هواشناسی مازندران وضعیت هوای استان برای امروز چهارشنبه را آفتابی همراه با افزایش دمای پنج درجه ای دما اعلام کرد و گفت : از فردا و با ورود سامانه دیگر ، دمای هوای مازندران بر روی مدار سرد و بارشی می رود.

وی ادامه داد : این سامانه سرد که بیشتر مناطق غربی مازندران را تحت تاثیر قرار می دهد موجب بارش باران و برف بیشتر در استان می شود البته این سرما و بارش ها برای باغات استان خطری ندارد .

فرجی افزود :  افزایش دمای امروز باعث می شود تا از میزان برودت سامانه سرد جدید بکاهد و از این بابت کشاورزان و باغداران نباید در خصوص محصولات خود نگران باشند .

وی پیش بینی کرد که اوایل صبح جمعه ، پانزدهم آذر ماه در ارتفاعات مازندران برف ببارد و در مناطق جلگه ای نیز بارندگی را شاهد باشیم .

هوای امروز چهارشنبه ساری ، مرکز مازندران صاف تا قسمتی ابری است و کمینه و بیشینه دمایِ ۷ و ۱۶ درجه سانتی گراد برای این روز پیش بینی شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار