مدیرکل بیمه ایران در استان کرمانشاه با بیان اینکه نفوذ بیمه در ایران نزدیک به دو درصد است، گفت: متاسفانه در زمینه فرهنگ بیمه فقیر هستیم.
کد خبر: ۸۰۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 04 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،جمال یوسفی به مناسبت روز بیمه (13 آذر) ، با بیان اینکه فرهنگ بیمه آنطور که باید هنوز در کشور ما جا نیفتاده و در این زمینه فقیر هستیم، اظهار کرد: اینکه ضریب نفوذ بیمه در ایران حدود دو درصد و در دنیا بیش از هفت درصد است، نشان می‌دهد چقدر در زمینه استفاده از بیمه از دنیا عقب هستیم.

وی عدم تمایل مردم به استفاده از بیمه را ناشی از دلایل مختلفی دانست و عنوان کرد: ضعف شرکت‌های بیمه‌ای در عملیات، اجرا و ... در این زمینه موثر است.

مدیرکل بیمه ایران در استان کرمانشاه معتقد است، شرکت‌های بیمه‌ای برای جا انداختن فرهنگ بیمه نیازمند همکاری بیشتر دولت و برنامه‌ریزی‌های جدی‌تر در این زمینه هستند.

یوسفی اظهار کرد: عامل دیگر این است که مردم شاید آگاهی کاملی از مزایای بیمه و پوشش‌های مختلف آن ندارند و باید در این زمینه اطلاع‌رسانی بیشتری صورت بگیرد.

مدیرکل بیمه ایران در کرمانشاه از پوشش‌های متعدد و گسترده‌ای که بیمه در بخش‌های مختلف فراهم می‌کند هم خبر داد و افزود: این پوشش‌ها از خدمات پزشکان تا ساخت و سازهای عمرانی، کارخانجات، تجارت، حمل و نقل بار و ... را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مردم بیمه کردن را نوعی هزینه می‌دانند و این در حالی است که بیمه سرمایه‌گذاری برای آینده فرد است که آرامش روانی، جلوگیری از فقر و ورشکستگی، توسعه عدالت اجتماعی و... را به همراه دارد.

مدیرکل بیمه ایران در پاسخ به این پرسش که آیا عدم عمل شرکت‌های بیمه به تعهداتشان نیز در این زمینه اثرگذار است یادآور شد: اینکه مردم اعلام می‌کنند بیمه چیزی در برابر خسارات وارد شده به آنها نمی‌دهد و یا رقم پایینی پرداخت می‌کند صحت ندارد..

یوسفی درباره راهکارهایی که می‌تواند پوشش بیمه را در جامعه بیشتر کند نیز اظهار کرد: باید بیمه منازل مسکونی و کارخانجات که با سرمایه و دسترنج مردم سر و کار دارد مانند بیمه شخص ثالث خودرو اجباری شود.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت پوشش بیمه در استان کرمانشاه داشت و عنوان کرد: هم اکنون در کرمانشاه 481 هزار و 936 پرونده بیمه در تمام رشته‌های مختلف داریم.

 

به گفته مدیرکل بیمه ایران در کرمانشاه، عمده این بیمه‌ها مربوط به بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو است و در بخش بیمه منازل نیز عمده بیمه مربوط به آتش‌سوزی است.

وی با اشاره به اینکه در کرمانشاه پوشش بیمه برای کارخانجات و صنایع نیز چندان زیاد نیست، گفت: کمتر از 30 درصد صنایع پوشش بیمه دارند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار