مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از پرداخت 8 میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات کم بهره به طرح های گردشگری و صنایع دستی استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۰۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷ 04 December 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی؛ حسن رمضانی  با اشاره تسهیلات بند الف تبصره  18 اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اظهارکرد: استاندار خراسان جنوبی از از این اداره کل برای جذب و افزایش رقم پرداختی تسهیلات تقدیر کرده است.

 وی با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  8 درصد یارانه سود به این تسهیلات پرداخت می کند، گفت: در استان با بانک های مختلف مذاکره کردیم تا بتوانیم از محل آورده این کمک های فنی و اعتباری رقم تسهیلات پرداختی به متقاضیان را افزایش دهیم.

 وی رقم کمک های فنی و اعتباری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان را در سال جاری دو میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: طی مذاکره ای که بانک های مختلف استان داشتیم بانک انصار اعلام آمادگی کرد که دو برابر مبلغ اداره کل را از منابع داخلی خود برای پرداخت تسهیلات اعطا کند.

 وی ادامه داد: براین مبنا بانک تعهد به پرداخت 5 میلیارد و 600 میلیون تسهیلات از منابع داخلی خودش را داد و در مجموع بیش از 8 میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات با بهره 10 درصد به طرح ها پرداخت و یا در حال پرداخت است.

وی گفت: در این راستا تا کنون 60 طرح گردشگری و صنایع دستی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده و بیش از شش میلیارد تومان از تسهیلات پرداخت شده است و مابقی پرونده ها برای پرداخت در حال بررسی است.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت پروژه بازارچه  دائمی صنایع دستی بیرجند در تیمچه امینی اظهارکرد: این پروژه در 32 غرفه خواهد داشت و هم اکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 وی ادامه داد: پیگیری جذب اعتبار برای این پروژه برای ادامه مرمت در سال جاری هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار