درپی کاهش ذخایر خونی کشور؛
هنرمندان و ورزشکاران درپی کاهش ذخایر خونی کشور در فصل سرد سال برای اهدای خون در باشگاه خبرنگاران جوان حضور پیدا کردند.
کد خبر: ۸۰۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 02 December 2019
به گزارش تابناک سمنان: به دنبال کاهش ذخایر خونی گروه های خونی منفی در کشور و اهدای خون در فصل سرما باشگاه خبرنگاران جوان پیش قدم شد تا در ترویج فرهنگ اهدای خون گامی بردارد و در این زمینه از برخی  هنرمندان، مسئولان و ورزشکاران دعوت به عمل آمد تا با حضور در خبرگزاری مردم شریف ایران را به اهدای خون دعوت کنند.
 
حضور هنرمندان و ورزشکاران برای اهدای خون در باشگاه خبرنگاران جوان+تصاویر
 

یک مسابقه ورزشی مانع اهدای خون کاپیتان تیم ملی شد

صمد نیک‌خواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان نیز اظهار کرد: من برای اهدای خون و کمک به نیازمندان در باشگاه خبرنگاران جوان حضور پیدا کردم چراکه مطلع شدم ذخایر برخی گروه‌های خونی در کشور کاهش پیدا کرده است.
 
کاپیتان تیم ملی بسکتبال ادامه داد: متأسفانه پس از معاینه پزشک و پرسش و پاسخ متوجه شدم که نمی‌توانم امروز خون اهدا کنم، زیرا در کوران مسابقات هستیم و فردا یک مسابقه بسکتبال مهم دارم.
 
بهرامی
 
نیک‌خواه بهرامی  گفت: اطلاع نداشتم که تا ۲۴ ساعت پس از اهدای خون نمی‌توان فعالیت بدنی سنگین داشت، اما پس فردا و پس از گذشت یک روز از مسابقه حتماً به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه می‌کنم تا خون خود را به هموطنان نیازمند اهدا کنم.
 
کاپیتان تیم ملی بسکتبال با تأکید بر اهمیت اهدای خون، بیان کرد: به نظر من اهدای خون یکی از وظایف انسانی ماست چرا که با اهدای خون می‌توان جان بیماران نیازمند را نجات داد و هر فردی که وابستگی به ملیت خودش دارد با شنیدن نیاز هموطنان به خون اقدام به اهدای خون و هدیه زندگی خواهد کرد.

اگر بتوانم حاضرم روزی سه بار خون اهدا می‌کنم

منصور سهراب پور، تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی چون «من سالوادور نیستم» و «آینه بغل» درباره علت حضور خود در باشگاه خبرنگاران جوان و اهدای خون در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  اظهار کرد: اهدای خون زیباترین کاری است که یک انسان می تواند انجام دهد چرا که می توانیم با خون خود جان یک هموطن را نجات دهیم.

این  تهیه‌کننده فیلم‌سینمایی «آینه بغل» ادامه داد: تعداد دفعات بسیاری خون اهدا کرده ام تا جایی که شمارش آن از دستم در رفته است و هر شش ماه یا سالی یکبار خون می‌دهم و امروز با تمام وجود خوشحالم که می توانم خون خود را برای نجات جان یک نیازمند اهدا می کنم.

سهراب پور

سهراب پور اظهار کرد: با اهدای خون می توانیم از وجود خود به هموطنمان جان دوباره ببخشیم؛ اخیرا من این موضوع را با گوشت و پوست خود حس کردم که اهمیت اهدای خون بسیار زیاد است چرا که یکی از بستگان من نیازمند خون بود و در صف انتظار قرار داشت و من اگر بتوانم حاضرم روزی سه بار خون خود را اهدا کنم.

تهیه‌کننده فیلم‌سینمایی «من سالوادور نیستم» تصریح کرد: از همه هموطنان نوع دوست و نازنین ایرانی درخواست می کنم همان گونه که همیشه با عشق و محبت به یاری نیازمندان می شتابند، با توجه به نیاز شدید بیماران به خون در فصل سرما نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

حضور هنرمندان و ورزشکاران برای اهدای خون در باشگاه خبرنگاران جوان

خوشحالم می توانم جان سه بیمار را نجات دهم

نیلوفر شهیدی بازیگر سینما و تلویزیون  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان درباره علت حضور خود در باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: خیلی خوشحالم که امروز در باشگاه خبرنگاران جوان حضور پیدا کردم تا با اهدای خون بتوانم به سه بیمار نیازمند کمک کنم.
 
این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: اهدای خون علاوه بر کمک به سه بیمار، برای سلامت بدن هم مناسب است و حس خوبی به انسان می دهد چرا که با اهدای خون زندگی به مردم هدیه می کنیم.
 
شهیدی اظهار کرد: امیدوارم روزی برسد در کنار اینکه به فکر زندگی خودمان باشیم، کمی هم به فکر دیگران و همسایه‌مان باشیم، در این صورت هم زندگی خودمان بهتر خواهد شد.
 

 

با اهدای خون زندگی را به بیماران هدیه کنیم

علی مسلمی، بازیگر سریال «حکایت‌های کمال» که این روزها روی آنتن است در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: این جمله معروف که «اهدای خون، اهدای زندگی است» ساعت‌ها طول و تفسیر دارد. چراکه می‌توانیم با چند قطره از خونمان به هم نوع خود زندگی هدیه کنیم و هیچ چیزی ارزشمندتر از هدیه زندگی نیست.
 
او ادامه داد: مردم ما همیشه به این موضوع توجه دارند که اهدای خون برای کمک به نیازمندان است، اما باید توجه داشت که اهدای خون یا همان اهدای زندگی علاوه بر کمک به هم نوع به سلامت بدن هم کمک می‌کند و احساس خوبی به فرد می‌دهد.
 
مسلمی
 
مسلمی گفت: من به عنوان عضو کوچکی از جامعه هنری از مردم به ویژه هنرمندان دعوت می‌کنم تا با اهدای خون زندگی را به نیازمندان هدیه کنند.

کری خوانی یک پیشکسوت استقلالی حتی پس از اهدای خون

علی لطیفی، عضو سابق تیم ملی فوتبال، بازیکن سابق استقلال و بازیکن بازی ایران و استرالیا در جام جهانی پس از اهدای خون در باشگاه خبرنگاران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: اهدای خون کار انسانی است وقتی فهمیدم که نیاز به اهدای خون وجود دارد و بیمارستان‌ها دچار کمبود‌های مقطعی شده‌اند با تماس خبرنگار باشگاه خبرنگاران به خبرگزاری آمدم تا خون خود را اهدا کنم.
 
عضو سابق تیم ملی ادامه داد: فارغ از بحث ثواب و کار خیر اهدای خون برای سلامت بدن نیز مفید است و روحیه انسان را بالا می‌برد.
 
لطیفی
 
او  درباره اینکه استقلالی‌ها بیشتر خون می‌دهند یا پرسپولیسی‌ها گفت: استقلالی‌ها برای بردن خون و جان می‌دهند، این خون دادن‌ها باعث شده تا استقلال دو ستاره طلایی داشته باشد البته تیم‌های پر افتخار دیگری هم در آسیا داریم که طرفداران زیادی دارند.
 
لطیفی ادامه داد: از مردم ایران، جامعه ورزشی، ورزش دوستان و به ویژه طرفداران تیم استقلال دعوت می‌کنم تا برای کمک به بیماران نیازمند به پایگاه‌های سازمان انتقال خون مراجعه و خون خود را اهدا کنند تا نجات بخش جان هموطنان خود باشند.

کارهایی مثل اهدای خون فراتر از رنگ هاست

هادی طباطبایی، عضو سابق تیم ملی فوتبال و معروف به شیر کپنهاگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گفت: دوستان از باشگاه خبرنگاران با من تماس گرفتند که ذخایر خونی کشور در برخی گروه‌های خونی منفی کاهش پیدا کرده است و من به همین بهانه در این خبرگزاری برای اهدای خون حاضر شدم.
طباطبایی
او ادامه داد: برای نجات جان هموطنان خود در شرایط حساس، ملت ایران همیشه پیش قدم بوده‌اند و مطمئن هستم اکنون هم که بیماران نیازمند خون هستند مردم مثل همیشه به یاری نیازمندان خواهند شتافت.
 
طباطبایی در پاسخ به این سئوال که استقلالی‌ها بیشتر خون می‌دهند یا پرسپولیسی‌ها گفت: بعضی از کار‌ها فراتر از رنگ‌هاست و اهدای خون از جمله این کار‌ها محسوب می‌شود.

حضور ملی پوشان تیم جودو برای اهدای خون

سعید کرجی، ملی پوش جودو کشور و نایب قهرمان آسیا درباره علت حضور خود در باشگاه خبرنگاران جوان و اهدای خون در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  اظهار کرد: بسیار خوشحالم که  گامی در زمینه ترویج فرهنگ اهدای خون برداشته ام و از شما برای ایجاد این فرصت تشکر می کنم.

کرجی با دعوت از ملت شریف ایران به ویژه جامعه ورزشکار کشور تصریح کرد: از همه مردم ایران و ورزشکاران دعوت می‌کنم تا به یاری نیازمندان بیایند و خون خود را اهدا کنند.

سعید کرجی ، ملی پوش جودو کشور

علیرضا قربان زاده، عضو تیم ملی  جودو هم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  با اشاره به اهمیت ترویج اهدای خون و مشارکت مردم به ویژه جامعه ورزشی اظهار کرد: خوشحالم که به عنوان عضوی از جامعه ورزشی و یک ملی پوش برای اهدای خون در باشگاه خبرنگاران جوان حضور پیدا کرده ام.

عضو تیم ملی  جودو  ادامه داد: امیدوارم در این زمان که بیماران نیازمند خون هستند مردم با حضور در پایگاه های انتقال خون اقدام به اهدی خون خود کنند چرا که فکر می کنم هیچ حسی بالاتر از نجات جان یک هم نوع نیازمند نیست.

علیرضا قربان زاده، عضو تیم ملی  جودو

 
پس از ورزشکاران و هنرمندان، مسئولان باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگاران تحریریه های خبری، تصویربرداران، تدوینگرها، پشتیبانی وکارکنان خدمات برای کمک به بیماران نیازمند،  خون خود را اهدا کردند تا آنها هم بتوانند به سیل خیرخواهان پیوندند و با قطره های خونشان نجات بخش بیماران باشند.
 
حضور هنرمندان و ورزشکاران برای اهدای خون در باشگاه خبرنگاران جوان
 
حضور هنرمندان و ورزشکاران برای اهدای خون در باشگاه خبرنگاران جوان
 
حضور هنرمندان و ورزشکاران برای اهدای خون در باشگاه خبرنگاران جوان
 
حضور هنرمندان و ورزشکاران برای اهدای خون در باشگاه خبرنگاران جوان
 
در پایان  باشگاه خبرنگاران جوان که میزان تیم سیار  انتقال خون تهران بود، به پاس زحمات اعضای تیم سیار در یک روز کاری برای خونگیری از خبرنگاران، هنرمندان و ورزشکاران و حضور در خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان تقدیر کرد.
 
حضور هنرمندان و ورزشکاران برای اهدای خون در باشگاه خبرنگاران جوان
 
حضور هنرمندان و ورزشکاران برای اهدای خون در باشگاه خبرنگاران جوان
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار