مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه، از کشت گلرنگ دیم در بیش از ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 02 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ، گلرنگ گیاهی است که روغن دانه آن دارای چربی‌های اشباع نشده فراوان بوده و یکی از سالم‌ترین روغن‌های نباتی به شمار می‌رود، به گونه‌ایی که از این نوع روغن در آشپزی استفاده فراوانی دارد.

همچنین گل‌های آن برای رنگرزی و مصارف غذایی کاربرد دارد و از کنجاله گلرنگ که حدود 23 درصد پروتئین و 35 درصد فیبر دارد به عنوان مکمل پروتئین در تغذیه دام و طیور استفاده می‌شود، درصد روغن گلرنگ بیش از 40 درصد است.

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه، از کشت این محصول نباتی در بیش از 30 هکتار از زمین‌های کشاورزی اراضی این شهرستان به‌صورت انتظاری خبر داد.

شهرام آشتاب ادامه داد: برای اجرای این این سطح تاکنون مقدار 395 کیلوگرم بذر گلرنگ دیم اصلاح شده رقم صفه در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

وی گفت: از علت‌های افزایش سطح زیرکشت این محصول در شهرستان کرمانشاه را می‌توان به برپایی کلاس های آموزشی، پیگیری مسایل بیمه، اصلاح رویش کشت و پرداخت تسهیلات بانکی، خرید تضمینی و اهمیتی که در افزایش حاصلخیزی خاک و تناوب مناسب با غلات دارد را عنوان کرد.

آشتاب افزود: گلرنگ به دلیل نیاز آبی پایین و مقاومت به کم آبی و نقشی که در تناوب و اصلاح ساختمان خاک و انجام شخم بیولوژیک دارد مورد توجه ویژه برنامه‌های زراعی قرار گرفته است.

 

 

 
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار