رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیروان:
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیروان گفت: عملیات های آبخیزداری در سطح چهار هزار و ۹۰۰ متر مکعب از اراضی این شهرستان امسال انجام شد.
کد خبر: ۸۰۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 02 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محسن وطنی اظهار داشت: همچنین امسال ۲ هزار و ۷۰۰ مترمکعب عملیات سنگی ملاتی با اعتبار چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در اراضی طبیعی روستای حسن گاوداری انجام شده است.

وی افزود: همچنین در روستای هیوند ۲ هزار و ۲۰۰ مترمکعب عملیات خشکه چینی - سنگی ملاتی با چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیروان در مورد احیای اراضی جنگلی یادآور شد: امسال برای ۲۱۰ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی سیروان نظیر منطقه قلارنگ بذرپاشی، کُپه کاری، بذرکاری، حفاظت و قُرق انجام گرفته است.

وطنی اضافه کرد: در این مناطق گونه های جنگلی سازگار با اقلیم این منطقه شامل داغداغان، بلوط، بنه، زالزالک و ... کاشت و حفاظت شده است.

وی تاکید کرد: این عملیات ها و اقدام ها موجب تغذیه و سیراب شدن سفره های زیرزمینی، کاهش فرسایش خاک، تقویت زمین، جلوگیری از بروز سیلاب می شود.

شهرستان سیروان به مرکزیت لومار دارای یک شهر، ۲ بخش، چهار دهستان و ۵۸ روستاست و در فاصله ۶۵ کیلومتری شهر ایلام قرار دارد.

بر اساس سرشماری سال ۹۵، شهرستان سیروان با ۱۴ هزار و ۴۴۰ نفر معادل ۲.۵ درصد جمعیت استان ایلام، کمترین جمعیت را در بین شهرستان های استان دارد.

۸۲ درصد جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند و ۲۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی در این شهرستان وجود دارد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار