معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور از وجود مجموع ۱۱۳ هزار خانوار دارای معلول پشت نوبت دریافت مسکن خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان سراسر کشور در دست ساخت است.
کد خبر: ۸۰۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 01 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه، ذوالفقار یزدان‌مهر، اظهار داشت: در سازمان بهزیستی به دنبال توانمندسازی مددجویان همراه با حفظ کرامت انسانی آنان هستیم.

معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور بر نهادینه کردن حضور خیرین در سازمان بهزیستی تاکید کرد و گفت: با همکاری مجمع خیرین حامی معلولان کشور تاکنون توانسته‌ایم برای کمک به ساخت 6 هزار و 588 واحد مسکونی مددجویان کمک 34 میلیارد تومان جمع‌آوری کنیم که اقدامی بزرگ و ماندگار است.

وی با بیان اینکه برای کمک به رفع مشکلات مددجویان درصدد راه‌اندازی مجمع خیرین حامی معلولان در استان‌ها نیز هستیم، گفت: در حال حاضر 50 هزار واحد مسکونی برای مددجویان سراسر کشور در دست ساخت است که تعداد 6 هزار و 588 واحد آن با کمک بنیاد مستضعفان ساخته می‌شود.

به گفته یزدان‌مهر، طبق تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی با بنیاد مستضعفان کار ساخت 4 هزار واحد مسکونی برای خانوارهای دارای دو معلول به بالا در دست اقدام است.

معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: متعهد بودیم تا پایان امسال 7هزار و 600 واحد مسکونی برای معلولان احداث شود که تا این تاریخ از سال 7 هزار و 700 واحد تحویل شده و تا پایان امسال نیز 18 هزار واحد مسکونی مددجویان آماده بهره‌برداری خواهد بود.

یزدان‌مهر، از وجود مجموع 113 هزار خانوار دارای معلول پشت نوبت دریافت مسکن خبر داد و گفت: از این تعداد سهم استان کرمانشاه 15 هزار واحد است که با برگزاری این همایش و همت خیرین قرار است مشکل سرپناه مددجویان را حل کنیم.

وی با اشاره به تامین جهیزیه برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه با کمک استانداری، گفت: در کشور 26 هزار زوج مددجو پشت نوبت جهیزیه داریم که با همکاری دفتر مقام معظم رهبری، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و انجمن خیرین حامی معلولان کشور طی هفته آینده قرار است پویش ملی حمایت از ازدواج موفق را برگزار کنیم که قرار است 26 هزار سری جهیزیه را به مددجویان تحویل دهیم که سهم استان کرمانشاه 800 سری است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار