هر چند این روزها کاندیداها و لیدرهای آنان در نعشگی شدید سیاسی بوده و چندان خوب از بد را تشخیص نمی دهند و اصلا به منافع جامعه توجه ندارند اما منصفانه است که از برخی گزینه ها خواسته شود شرایط موجود جامعه را درک کنند و راه را برای گزینه های متخصص و جوان باز کنند.
کد خبر: ۸۰۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰ 01 December 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تحلیل سیاسی ، دهم آذرماه 98 اولین جرقه جدی برای شروع ماراتن انتخابات مجلس شورای اسلامی زده خواهد شد و این بخش از فرایند چند ماهه برگزاری انتخابات تا 16 آذر ماه ادامه خواهد داشت و در پایان همین روز مشخص خواهد شد که در 3 حوزه بویراحمد و دنا ، گچساران و باشت و حوزه ، کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده ، کدام افراد با هم رقایت خواهند کرد!
شرایط سیاسی خصوصا در بحث انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد معمولا حواشی زیادی را به دنبال دارد . از شائبه تخلفات متعدد تا رنگ باختن مسائل حزبی و گروهی در مواجهه با قوم و قبیله گرایی !
مدتی است که شبکه های مجازی و دنیای واقعی ، شاهد حضور گسترده کاندیداها و نیروهای تبلیغی آنان است . لیست بلند بالایی از افرادی وجود دارند که به انحاء مختلف طی چند ماه گذشته تاکنون خود را برای حضور در انتخابات محک زده اند. در این لیست نمایندگان فعلی ، نمایندگان سابق و اسبق ، جوانان و حتی عده ای که بنابر برنامه ریزی های خاص جهت رسیدن به منافع مادی یا سیاسی مدیریت صحنه دارند ، اعلام حضور کرده اند!
در حال حاضر شاید جدا کردن گزینه های اصلی و دارای شانس پیروزی در انتخابات اسفند از کسانی که بنابر دلایل دیگر قصد ثبت نام دارند ، چندان سخت نباشد اما شرایط این روزهای کشور و استان بازنگری در تعیین ملاک انتخاب را بسیار جدی می کند.
با نگاهی به تجربه ، تحصیلات ، امکانات و اهداف کاندیداهای مطرح حاضر در صحنه رقابت متوجه می شوید که بسیاری از این گزینه ها نه آشنایی واقعی با مشکلات مردم دارند ، نه توانایی علمی و تخصصی برای قانونگذاری در مجلس را دارند و از همه مهمتر برنامه خاصی برای روزهای پس از پیروزی هم ندارند !
در برخی حوزه ها هم رقابت ها بیشتر به سمت انتقام گیری بین گزینه ها و لیدرهای آنان رفته است و چندان امیدی به تغییر در وضعیت استان در صورت پیروزی هر کدام از آنان متصور نیست.
بسیاری از گزینه های موجود حتی شیوه رقابت در انتخابات را بر پایه استفاده از تخلفاتی مانند خرید رای ، دادن وعده هایی که چندان در حیطه اختیاراتشان نیست ، سوء استفاده از مدیران دولتی و این چنین مواردی بنا نهاده اند.
صرف هزینه های سرسام آور ، دخالت در امور دولت و مدیران (نمایندگان فعلی) ، سعی در مصادره به اسم اقدامات دولتی ، انجام افعال و گفتارهای پوپولیستی از جمله شگردهای این روز های کاندیداها خصوصا نمایندگان فعلی است.
حملات بی محابا و ناصحیح ، زیر سوال بردن اقدامات ، نادیده گرفتن نکات مثبت نمایندگان فعلی و تشکیک در اقدامات آنان هم از جمله شگردهای برخی رقبای نمایندگان فعلی است .
اکثر قریب به اتفاق کارشناسان هم بر این عقیده هستند که یکی از دلایل بوجود آمدن شرایط حال جامعه ، مربوط به انتخاب های احساسی و بدون پشتوانه منطقی از گذشته تا حال بوده است.
ضعف شدید بدنه کارشناسی مجلس و رواج لابیگری نمایندگان به جای کار کارشناسی و پایدار از ادوار گذشته تا حال از جمله مواردی بوده که جامعه را به سمت ظهور و بروز اختلاس و رانتخواری در نبود نظارت برخی مجلسیان به دلیل داشتن روحیه معامله گری برده است.
هر چند این روزها کاندیداها و لیدرهای آنان در نعشگی شدید سیاسی بوده و چندان خوب از بد را تشخیص نمی دهند و اصلا به منافع جامعه توجه ندارند اما منصفانه است که از برخی گزینه ها خواسته شود شرایط موجود جامعه را درک کنند و راه را برای گزینه های متخصص و جوان باز کنند و اگر نمی توانند خود را بازنشسته کنند ، به عنوان حامی در کنار جوانان باشند نه در نوک پیکان رقابت!
البته به نظر می رسد اگر مردم ، مسئولان و رسانه ها بتوانند بر تحرکات و اقدامات احساسی و جانبدارانه خود مسلط شوند مطمئنا توانایی  نا امید کردن گزینه های متخلف و  نا اهل برای کاندیداتوری را دارند!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
موحد، هدایتخواه، زارع ، اینا که اکر کمی انصاف داشته باشند نمیان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار