مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : در راستای بحث فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست، باید به سمت سبزسازی مشاغل در راستای توسعه پایدار پیش رویم.
کد خبر: ۸۰۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 30 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : انسان سالم در محیط زیست سالم قادر به زندگی کردن است، لذا نهادینه کردن فرهنگ‌سازی حفظ محیط زیست در کنار فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ادامه حیات بشر امری ضروری است.

او در بحث فرهنگ‌سازی حفظ محیط زیست به نقش موثر رسانه‌ها اشاره و گفت : دفتر آموزش مشارکت سازمان حفاظت از محیط زیستی برنامه‌ای را با عنوان «طرح صیانت از منابع آب و محیط زیست» را آغاز کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: برای بحث فرهنگ‌سازی حفظ محیط زیست از دانش و تکنولوژی و به عبارتی از فضای مجازی استفاده کنیم تا به سمت سبزسازی مشاغل در راستای توسعه پایدار پیش رویم.

او از اجرای طرح صیانت از منابع آب و محیط زیست به صورت پایلوت در استان البرز خبر داد و افزود: قرار است این طرح در قالب یک‌سری بازی‌های رایانه‌ای، برنامه‌نویسی کامپیوتری، انیمیشن در زمینه حفاظت محیط زیست در رده سنی کودکان و نوجوانان در هشت استان دیگر اجرایی شود که کرمانشاه نیز خوشبختانه جز این استان‌ها است.

یاوری با بیان اینکه آموزش‌های ارائه شده به این افراد در فضای مجازی است، گفت: این آموزش‌های برای هر نفر حدود ۴۵۰ هزار تومان هزینه‌بر است که یک موسسه خصوصی این کار را به صورت رایگان برعهده گرفته است.

این مسؤول افزود: برای جذب داوطلب برای شرکت در طرح صیانت از منابع آب و محیط زیست فعالیت‌هایی را در سطح کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و کمیته امداد انجام شده است که درصدد ارتباط‌گیری با سایر ارگان‌های مربوطه هستیم.

او گفت: در قالب این طرح اکانت کامپیوتری به شکل رایگان در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد و با ارائه آموزش در فضای مجازی تولید این افراد قابل بازاریابی و فروش است، حتی تعدادی ازاین افراد خود مربی می‌شوند و وظیفه آموزش اقشار مختلف جامعه را برعهده می‌گیرند.

یاوری با اشاره فواید مشاغل سبز در راستای حفاظت از محیط زیست، گفت: در ایجاد مشاغل سبز بیشتر از نبوغ فکری با بهره‌گیری از فضای مجازی استفاده می‌شود که کاهش مصرف انرژی، پسماند، آلودگی، گاز‌های گلخانه‌ای، رونق اقتصاد، ایجاد شغل و تولید سرمایه و از همه مهمتر تخریب نشدن محیط زیست را به همراه دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار