تابناک / رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان آستانه‌اشرفیه از تولید ۱۱ هزار ۱۴۱ تن پیله بادام‌زمینی خشک در آستانه‌اشرفیه برداشت شد.
کد خبر: ۸۰۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 30 November 2019
تابناک / رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان آستانه‌اشرفیه از تولید ۱۱ هزار ۱۴۱ تن پیله بادام‌زمینی خشک در آستانه‌اشرفیه برداشت شد.

 

برداشت ۱۱ هزار تن پیله بادام‌زمینی خشک در آستانه‌اشرفیه

 

حمیدرضا سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه کشت بادام در آستانه‌اشرفیه، دارای اهمیت بسیار زیادی است، اظهار کرد: بادام آستانه به دلیل وجود خاک حاصل خیز یکی از باکیفیت‌ترین بادام‌ها در کشور است که سالانه اشتغال زیادی برای جوانان ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به میزان زمین زیر کشت بادام در آستانه‌اشرفیه، گفت: امسال دو هزار و ۵۶۷ هکتار زمین زیر کشت بادام رفته که ۱۱ هزار و ۱۴۱ تن پیله خشک بادام‌زمینی برداشت شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه نیمی از پیله‌های خشک بادام در این شهرستان به مغز تبدیل می‌شود، تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار در هر هکتار هزار و ۲۰۰ تن پیله تر و ۴ هزار و ۳۴۰ تن پیله خشک به دست می‌آید که خوشبختانه نیمی از پیله خشک به مغز تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به کشت بادام‌زمینی در اکثر روستاهای آستانه‌اشرفیه گفت:  اوایل اردیبهشت زمان کشت و اواسط شهریورماه برداشت بادام در این منطقه آغاز می‌شود و بادام‌زمینی در روستاهایی به‌مانند کورکاء، نقره ده، تمچال، پرکاپشت مهدیخانی، خوشکاروندان کشت می‌شود.

سلیمانی لازمه استفاده صحیح از بادام را بهره‌مندی دیگر محصولات آن دانست و بیان کرد: از بادام می‌توان محصولاتی به‌مانند کره، روغن و‌ بادام‌سوخته تولید کرد که قطعاً درآمد بسیار زیادی برای بادام کاران ایجاد می‌کند ضمن اینکه قیمت هر کیلوگرم بادام‌زمینی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار