امام جمعه قزوین : مردم ما غیرت دارند، عاقل هستند، کرامت دارند، آماده انجام کار هستند و اگر زمینه برایشان فراهم کنیم، تولید کنندگان توانمندی هستند و جوانان دانشمند ما در عرصه های تولید نیز پیشگام خواهند شد.
کد خبر: ۸۰۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 30 November 2019

دولت حل مشکلات معیشتی و ایجاد اشتغال را جدی بگیرد

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: تخلف سعودی‌ها‌ و نفوذ اشرار به روابط ایران و عراق آسیبی نمی‌زند و باید  گستاخی‌ سعودی‌ها با پاسخ قاطع همراه شود.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، با تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: در حدیثی از امام عسکری(ع) آمده است هر کسی از شما در دین پارسا باشد، سخنش همراه با صداقت باشد، امانتش را ادا کند و اخلاق نیکو داشته باشد، دیگران می گویند آنها شیعیان اهل بیت(ع) هستند و این موضوع باعث خوشحالی من می شود.

 

وی به سالروز آغاز عملیات طریق القدس اشاره کرد و افزود: این عملیات باعث آزادسازی بستان شد و زمینه را برای عملیات های بزرگ‌تر فراهم کرد و امروز شاهدیم در مقاومت اسلامی به پیشرفت های بسیار زیادی دست یافته ایم و جبهه مقاومت بسیار گسترش پیدا کرده است.

گستاخی‌ سعودی‌ها با پاسخ قاطع همراه شود

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: جا دارد این گستاخی رژیم خود فروخته سعودی و خدمتی که به صهیونیست ها، آمریکایی ها و جسارتی که به شهر مقدس نجف و کنسولگری جمهوری اسلامی می کنند با پاسخ قاطع همراه شود.

خطیب جمعه قزوین عنوان کرد: امام علی(ع) می فرمایند سنگ از هر جا به سمت تو آمد، محکم به همان جا برگردان و تجربه نیز نشان می دهد سعودی ها هر گاه سیلی محکمی می خورند، آرام می شوند هر چه سیلی محکم‌تر باشد، آرامش آنها بیشتر می شود و ملت انتظار دارد این سیلی هرچه زودتر به صورت آنها نواخته شود.

دولت حل مشکلات معیشتی و ایجاد اشتغال را جدی بگیرد

دولت حل مشکلات معیشتی و ایجاد اشتغال را جدی بگیرد

وی در ادامه با اشاره به حضور با بصیرت و نجیبانه مردم در خیابان ها و حمایت از رهبری و نظام، اظهار کرد: مردم در شهر قزوین و شهرهای اطراف استان و کشور نشان دادند که ما در مقابل دشمنان ملتی یکپارچه هستیم و اجازه نمی دهیم اشرار با آتش زدن بانک ها و مراکز تجاری، نظم و امنیت کشور را برهم بزنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تشریح وظایف دولت در مقابل ملت، تصریح کرد: یکی از وظایفی که دولت مردان بر عهده دارند این است که به فکر معیشت مردم باشند و در ایجاد اشتغال جدی باشند. اگرچه تلاش هایی صورت می گیرد اما تلاش های فعلی کافی نیست و مردم نیازمند شغل هستند.

امام جمعه قزوین افزود: مردم ما غیرت دارند، عاقل هستند، کرامت دارند، آماده انجام کار هستند و اگر زمینه برایشان فراهم کنیم، تولید کنندگان توانمندی هستند و جوانان دانشمند ما در عرصه های تولید نیز پیشگام خواهند شد.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) فرمودند عبادتی بالاتر از خدمت به محرومان وجود ندارد و رهبر معظم انقلاب تأکید کردند مهمترین وظیفه نظام جمهوری اسلامی کوشش برای رفع فقر و محرومیت در جامعه و حمایت از طبقات مستضعف و محروم است و بنده معتقدم علاج مشکلات کشور، ترویج تولد داخلی در بخش های مختلف است.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: برخی گفتند با مذاکره و برجام چرخه کارخانه ها و سانتریفیوژها به چرخش در می آید اما همه دیدیم که خیانت ها شد و امروز لازم است از کارهای خود دست برداشته و مردم را جدی بگیرند و سرمایه های طبیعی و انسانی را مورد توجه قرار دهند.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: جامعه جوان ما در کار و تلاش بسیار توانمند هستند و تخصص بسیار بالایی دارند و دولت باید از خام فروشی دست برداشته و با مبارزه علیه رانت و اختلاس، تمام قد به میدان تولید ملی بیاید و آن زمان است که دیگر گرانی و فقر دیده نمی شود و بهانه ای در دست دشمنان برای آشوب و جنگ قرار نمی گیرد.

وی در ادامه به گرامیداشت شیخ مفید اشاره کرد و گفت: شیخ مفید شاگرد شیخ صدوق و استاد سید رضی، پایه گذار فقه، کلام و اصول بودند و از چهره های برجسته دینی محسوب می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین سالروز شهادت آیت‌الله مدرس به دستور رضا خان را تسلیت گفت و یادآور شد: امام خمینی(ره) فرمودند نماینده ای را مانند مرحوم مدرس برای مجلس انتخاب کنید و ما نیز باید تلاش کنیم کسانی را انتخاب کنیم که شباهتی به مرحوم مدرس داشته باشند.

امام جمعه قزوین افزود: باید کسانی انتخاب شوند که صرفاً به فکر اطرافیان خود نباشند و به فکر همه مردم و اقتدار نظام باشند و در مقابل خائنین جدیت داشته باشند.

وی در پایان سالروز شهادت شهید شهریاری را نیز تسلیت گفت و پیشرفت های هسته ای کشور را مرهون تلاش های شهدایی چون شهریاری ها دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار