حضور پر رنگ انتخابات در خطبه های نماز جمعه
خطیبان نماز جمعه این هفته استان ، در سخنان خود به موضوعات مختلف سیاسی ، اجتماعی در حوزه های منطقه ای ، استانی ، ملی و بین المللی پرداختند که در این بسته خبری به اشارات ائمه جمعه در خصوص انتخابات مجلس پرداخته شده است.
کد خبر: ۸۰۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴ 29 November 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، خطیبان نماز جمعه این هفته استان ، در سخنان خود به موضوعات مختلف سیاسی ، اجتماعی در حوزه های منطقه ای ، استانی ، ملی و بین المللی پرداختند که در این بسته خبری به اشارات ائمه جمعه در خصوص انتخابات مجلس پرداخته شده است.
کسانی که نمی توانند کاندیدا نشوند !
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: متاسفانه مجلس کنونی به هر دلیل انتظارات را برآورده نکرد.
امام جمعه قلعه رئیسی به روز مجلس اشاره و تصریح کرد: نمی‌توان به نمایندگان این روز را تبریک گفت اما برای آنان عاقبت بخیری را از خداوند متعال درخواست می کنم و برای مجلس آینده آرزوی مدرس ها را دارم  ما انتخابات اسفند ماه را پیش رو داریم انتخابات شاخص و علم جمهوری اسلامی است و بالاترین نصاب مشارکت مردمی را دارد و میانگین مشارکت مردم در کل انتخابات ها در جمهوری اسلامی ۶۷ درصد در طول این چهل است که افتخار برای نظام و مردم است.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که مجلس دهم انتظارات را برآورده نکرد و باید تمام تلاش ها به سمت و سوی حاکمیت یک مجلس انقلابی باشد که از آرمانها و گفتمان انقلاب اسلامی و امامین انقلاب نمایندگی و آینه انتظارات امام و امت باشد و چون این مجلس در چله دوم و حکم سنگ بنای اول در گام دوم را دارد لذا از حساسیت مضاعفی برخوردار است.
وی افزود: مدرس یک نماینده دین شناس و دین آشنای عمیق و دارای حریت و آزادگی و استقلال و شخصیت رای و استعمار و استکبارستیز و دشمن شناس عمیق و ساده زیست و مردمی و وارسته از تعلقات دنیوی بود مردم به کسانی رای دهید که سهم بیشتری از این ویژگیها داشته باشند و یکی از آسیب‌های جدی ما در انتخابات مسائل قوم گرایی و طائفه‌گری است همه باید کمک کنند تا این مسائل رنگ ببازد و اربابان سیاسی و نخبگان و رسانه ها کاری کنند که در انتخابات مسائل قومی و قبیله ای ملاک نباشد و زمینه آن را فراهم نکنند.
صلواتی یادآور شد: کسانی که می خواهند ثبت نام کنند بینی و بین الله بدانند وکالت و نمایندگی و منصب امانتی است که ادای حق آن بسیار سخت و دشوار است و کسانی که نمی توانند نیایند و زحمت برای خودشان و نظام و مردم ایجاد نکنند اگر هم مقام و پست و هوا و هوس نگذاشت و آمدید امیدوارم با نه بزرگ مردم مواجه شوید و کسانی که متعهدند، متخصصند، دلسوزند، توانمندند، آگاهند، بیایند و مردم هم این چنین افرادی را انتخاب کنند.
امام جمعه قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: هئیت‌های اجرایی و مراجع چهارگانه تائید صلاحیت خصوصا قوه قضائیه و وزارت اطلاعات به ویژه هیئت‌های نظارت شهرستان و استان و مرکزی و شورای محترم نگهبان که تحت انواع و اقسام فشارها و جوسازی‌ها و شبهه افکنی‌ها خواهند بود با قوت و قدرت و بدون در نظر گرفتن ملاحظات جناحی و سیاسی و گروهی وظیفه مقدس خود را در بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انجام دهید و انتظار هم این است.
خطیب جمعه قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: زمینه سازی مجلس متعهد و متخصص و دلسوز و ساده زیست و دارای تفکر انقلابی و روحیه جهادی و ولایی را فراهم کنید و مردم انتظار دارند مراجع چهارگانه روی نام وابستگان به تفکرات لیبرالها و غرب گرایان و دلدادگان به غرب و صاحبان تفکر غیر انقلابی و ناکارآمد و دلدادگان به سران فتنه و باغیان انقلاب و نظام و افراد ناتوان و کسانی که نتیجه عمل و فکر آنان باعث مشکلات فعلی مردم شدند در سراسر کشور قلم قرمز بکشند.
حضور صنعت و معدن در بازار باید بازدارنده باشد
امام جمعه چرام گفت: دو هفته اخیر و پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین یکی از بزرگترین نگرانی های مردم، ثبات در بازار و کنترل قیمت کالاهای اساسی در استان و شهرستان بود. 
افشار یادآور شد: با توجه به جو روانی که  در اثر گران شدن بنزین به وجود آمده، نظارت بر بازار باید با شدت و جدیت بیشتری دنبال شود. 
خطیب جمعه چرام با بیان اینکه در بعضی کالاها قیمت ها بالا رفته، گران شده و چنین امری فشار مضاعف بر عموم مردم وارد می کند، ابراز داشت: سازمان بزرگ صنعت و معدن باید در بازار حضور خود را پر رنگ تر کند و با متخلفان برخورد بازدارنده در گران فروشی را داشته باشد. 
وی ادامه داد: شاید برادران محترم بگویند ما حضور داریم، قطعا باید حضور داشته باشند، زیرا فلسفه وجودی این سازمان همین حضور و نظارت در بازار است. 
افشار خاطرنشان کرد: آنچه مهم است، حضور باید بازدارنده باشد و تخلفات در احتکار، گران فروشی ،کم فروشی و… به حداقل برسد. 
امام جمعه چرام گفت: مسئولان عالی رتبه نظام در کنترل قیمت اجناس وعده به مردم دادند و این وعده به عهده صنعت و معدن و تعزیرات است.
کاش ما هم یک نماینده جوان که معامله گر نباشد ، داشتیم!
امام جمعه لیکک با بیان اینکه انتخابات مجلس یازدهم از چندین جهت دارای اهمیتی خاص است، اظهار داشت: باید نماینده ای انتخاب شود که بار مسئولیت «بیانیه گام دوم انقلاب» را به خوبی به دوش بکشد.
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر جوان گرایی در انتخابات، ادامه داد: کاش استان ما هم می توانست یک نماینده جوان، انقلابی و کسی که اهل معامله نباشد، به مجلس می فرستاد.
افروغی با بیان اینکه نمایندگان فعلی مجلس بر سر میراث عظیم شهدا و سرمایه بزرگ مردم و ولایت قرار دارند، اضافه کرد: نماینده مجلس باید تمام این سرمایه ها را در نظر بگیرد و احساس وظیفه کند.
امام جمعه شهر لیکک در ادامه، گفت: مردم به سمت بنگاه های تولید بصیرت بروند و ملاک های انتخاب را از آنجا بگیرند، البته بهترین ملاک توصیه ها و فرمایش های مقام معظم رهبری در این راستا است.
وی تصریح کرد:با توجه به اینکه دشمن امسال برای ایجاد فتنه تمامی نیروهای خود را در انتخابات به میدان می آورد، مردم باید پرشور در انتخابات حضور پیدا کنند.
 افروغی با اشاره به اینکه خاطرات خوبی از انتخابات گذشته در بهمئی نداریم، یادآور شد: باید تجربیات سال های گوناگون و پیش گویی های رهبر انقلاب این افق را روشن کرد که دشمنان ما با هر ابزاری به میدان آیند به فضل الهی شکست می خورند.
مردم حق دارند نماینده پاکدست داشته باشند
امام جمعه سی‌سخت با اشاره به اینکه روز یکشنبه شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس است گفت: آیت‌الله مدرس نمونه بارز از یک عالم برجسته بود که با تمام وجود جلوی قلدری و قدرت پوشالی رضاخان ایستاد.
حجت‌الاسلام ناصر مصباح نژاد گفت: شکنجه ها و سختی ها را تحمل کرد ولی هرگز تن به خواسته‌های رضاخان ملعون نداد و همواره در مجلس با ظلم و ستم مبارزه می‌کرد، مجلس خانه ملت است و باید در آنجا از حق و حقوق مردم دفاع شود و با توجه به اینکه انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم مردم باید دقت لازم را داشته باشند و به کسانی رای بدهند که دارای زهد و تقوی بوده تا بتوانند فرامین مقام معظم رهبری را با جان و دل انجام دهند.
امام جمعه سی‌سخت خاطرنشان کرد: چرا که مردم حق دارند نمایندگانی پاکدست و با خلوص نیت داشته باشند تا بتوانند از حق و حقوق آنها دفاع کنند.
مصباح نژاد در ادامه عنوان کرد: به گفته رهبر انقلاب اسلامی اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است چرا که اگر فضای مجازی و اینترنتی کشور دچار مشکل شود ما از لحاظ  اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی  دچار مشکل و زیان و ضرر خواهیم  شد بنابراین دولت باید در راه اندازی شبکه اطلاع رسانی ملی تصریح کند تا وابسته به شبکه‌های اطلاع رسانی خارجی نباشد چرا که پیام رسان های خارجی خطر و تهدید برای ما به حساب می‌آیند.
نماینده ای شبیه مدرس انتخاب کنید
امام جمعه یاسوج به دوم اسفندماه امسال زمان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ملاک، معیار و شاخص مردم کهگیلویه و بویراحمد برای رأی دادن در این انتخابات مسائل طایفه ای، قومی، قبیله ای، حزبی و جناحی نباشد.   
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج ۱۰ آذرماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس را یادآور شد و اظهار داشت: مهمترین ویژگی های این عالم ربانی و مجاهد نستوه شامل استکبارستیزی، مبارزه با ظلم، دشمن شناسی، آزادیخواهی، مردمی بودن و ساده زیستی بوده است.
وی افزود: ملت ایران و مردم کهگیلویه و بویراحمد افرادی را به عنوان نماینده خود در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند که ویژگی هایی شبیه آیت الله مدرس داشته باشند.
مدرس اهل ساخت و پاخت نبود
امام جمعه موقت دوگنبدان در خطبه های نماز جمعه این شهرگفت: روز 10 آذر سالروز شهادت مجاهد سید حسن مدرس به نام روز مجلس نامگذاری شده است. حجت الاسلام صفایی با اشاره به اینکه مدرس در سال 1316 بدست ماموران رضاخان قادر به شهادت رسید، افزود: در آن زمان رضاخان قلدر جو خفقانی ایجاد کرده بود اما آیت الله مدرس مقابل او ایستاد و در نهایت به شهادت رسید.
صفایی با اشاره به ویزگی های شهید مدرس اضافه کرد: گفت آیت الله مدرس اهل ساخت و پاخت و سازش نبود او اهل مقاومت و اهل ستیز با دشمن بود و نمایندگان باید اورا الگو قرار دهند.
نمایندگان باید به شفافیت آرا رای دهند
امام جمعه شهر دیشموک گفت: شهید مدرس دارای خصوصیاتی همچون دین شناس و دشمن شناس عمیق بودند کما اینکه برخی از نمایندگان مجلس چنین خصوصیاتی ندارند.
حجت‌الاسلام علی اکبر راوند در نماز سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک : با اشاره به سالروز شهادت نماینده در طراز انقلاب اسلامی و روز مجلس گفت:  شهید مدرس با عملکرد خوب خود باعث شد تا روز مجلس به نام ایشان نامگذاری شود.
وی افزود: باید سعی شود تا کسانی همچون شهید مدرس به مجلس راه یابند و اگر خصوصیات اخلاقی و عملی آن شهید گرانقدر را نگاه کنیم باید افرادی که شبیه ترین به آن شهید هستند را انتخاب کنیم.
راوند گفت: شهید مدرس دارای خصوصیاتی همچون دین شناس و دشمن شناس عمیق بودند کما اینکه برخی از نمایندگان مجلس چنین خصوصیاتی ندارند.
وی افزود: نمایندگان باید در برابر توطئه ها و نفوذ دشمن بایستند و به شفافیت آرا رای دهند. شهید مدرس اظهارات اش قبل و بعد از نمایندگی مجلس تغییری نکرد و عمل و سخن اش مثل هم بود.
مدرس مورد عضب رضاخان بود
امام جمعه موقت دهدشت به شهادت آیت‌الله مدرس کرد اشاره کرد و افزود: این عالم بزرگ به تنهایی در برابر ظلم رضاخانی ایستادگی کرد و قوانینی را به نفع اسلام تصویب کرد و به همین دلیل مورد غضب رضا خان قرار گرفت و با زبان روزه به شهادت رسید.
وی با بیان اینکه علما نگهبانان دین هستند، گفت: اسلام توسط علما به دست ما رسیده است اگر علما نبودند اسلام به ما نمی‌رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار