ایا روزبه نتوانست همه خواسته های اصلاح طلبان در قزوین را برآورده کند؟
گفته می شود مرتضی روزبه در ضیافت شامی که در منزل شیخ قدرت علیخانی در تهران برگزار شد به طور غیر رسمی و در محفلی با حضور اصلاح طلبان صاحب نفوذ معارفه شد.
کد خبر: ۸۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵ 21 August 2015
به گزارش تابناک از قزوین، مرتضی روزبه استاندار قزوین 13 آذر ماه سال 92 برای استانداری در قزوین معرفی شد
مرتضی روزبه، استاندار دولت تدبیر و امید در سال 1340 در قزوین به دنیا آمد، وی تحصیلات خود تا مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی را در همین استان ادامه داده است .روزبه در سال 1358 و پس از صدور فرمان امام خمینی (ره) به عضویت سپاه پاسداران (60-63)درآمد.در کارنامه مدیریتی او فهرستی از فعالیت‌ها ومسوولیت‌های مهم درج شده است.عضویت در جهاد سازندگی(58-60)، مربی پرورشی در آموزش و پرورش(63-64)،حضور در مناطق جنگی،معاون فرماندار مهاباد(64-67)، مشاور استاندار و مدیر کل سیاسی – امنیتی استان کردستان (67-68)، مشاور استاندار و مدیر کل سیاسی – امنیتی استان گیلان(68-71)،معاون سیاسی-امنیتی استانداری خوزستان(71-73)، سرپرست استانداری خوزستان(72)،معاون استاندار زنجان، تهران و فرماندار قزوین (73-76) معاونت برنامه ریزی استانداری قزوین و سرپرست استانداری قزوین (76-80)،مدیر عامل موسسه فرهنگی و عمرانی نبویه(80-82)،رییس هیات مدیره شرکت نساجی ماهوت نقش(81-82)،معاونت برنامه ریزی و نظارت ستاد اقامه نماز کل کشور(82-83)،رییس ستاد آیت‌اله‌‌هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری(84)، از جمله این مسوولیت‌هاست.
مرتضی روزبه اگر چه اولین انتخاب برای استانداری قزوین نبود اما مشی به ظاهر اصلاح طلبانه و معتدل او سبب شده بود تا همزادی و نزدیکی بیشتری با دولت اعتدال و امید داشت باشد.درست در همین شرایط و با توجه به روی کار آمدن دولت دکتر حسن روحانی نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی که شرایط را بعد از مدت ها به نفع اصلاح طلبان می دیدند و از آن جایی که سالیان طولانی از سایه افکنی دولت اصلاح طلبان در ایران گذشته بود بر این گمان بودند که گزینه احتمالی اصلاح طلبان می تواند فردی تندرو و البته متضاد با منافع احزاب دیگر در قزوین باشد. از این رو برای جلوگیری از ایجاد این شرایط سه تن از نمایندگان قزوین با انتخاب اسماعیل نجاز، استاندار کرمان در زمان محمود احمدی نژاد و تهیه و امضای نامه و ارسال آن برای وزارت دولت روی آورند.
اما با همه این تفاسیر گفته می شود مرتضی روزبه در ضیافت شامی که در منزل شیخ قدرت علیخانی در تهران برگزار شد به طور غیر رسمی و در محفلی با حضور اصلاح طلبان صاحب نفوذ معارفه شد. اگرچه مرتضی روزبه درجمع خبرنگاران قزوینی بیان کرد: ماجرا به آن شکلی که شما می گویید نیست و البته از توضیح بیشتر نیز خودداری کرد.
سرانجام درست بعد از 100 روز معطلی در استانداری قزوین روزبه به عنوان استاندار قزوین معرفی شد فردی که در ابتدا به شدت تحت حمایت سران اصلاح طلب قزوین بود و آرشیو نشریه تابان که متعلقه به شیخ قدرت علیخانی و در اختیار محض اصلاح طلبان است شاهدی بر این مدعاست. گزارش هایی که سابقه و پیشینه درخشانی از روزبه و قدرت و نفوذ او را به رخ اصولگرایان میکشید. اما بعد از گذشت تقریبا 20 ماه از فعالیت روزبه در سمت استانداری قزوین ماجرا به جایی رسیده است که گویی این کودک سرراهی اصلاح طلبان باز هم نتوانسته خواسته های آنان را تمام و کمال اجرا کند و از این رو مخالفان بسیاری از هم فکران خود پیدا کرده است.
مرتضی روزبه استاندار معتدل قزوین در نشست خبری خود که به مناسبت هفته دولت در قزوین برگزار شد با اشاره به این که دوست ندارد دعواهای سیاسی بر امنیت و آرامش مردم در شهر سایه افکنی داشته باشد گفت: دعواهای سیاسی در همه جای دنیا وجود دارد اما این یک مهارت ویژه است که بتوان در بین همه این دعواها شاخص های توسعه در استان را نیز بالا برد.
وی خاطرنشان کرد: دعواهای سیاسی مدیران برای مردم آب و نان نمی شود ما باید به وضعیت کلی شهر نظارت داشته باشیم و مشکلات اساسی شهر را  رفع کنیم نه این که درگیر گفته های این و آن باشیم.
مرتضی روزبه با اشاره به قزوینی بودن خود وسابقه طولانی فعالیت خود در قزوین گفت: از آن جایی که بنده هم متعلق به همین شهر هستم و مدت طولانی در سمت های مختلف در همین شهر و همین کشور فعالیت کرده ام میتوانم به جرئت بگویم که بنده کار خود را خوب بلدم و نیاز به توصیه های آقایان ندارم.
همه این ها در حالی است که با استعفای محسن قاسمی مشاور سابق استاندار قزوین و البته رئیس ستاد دکتر روحانی در قزوین پیش بینی می شود عمر استانداری روزبه در قزوین طولانی مدت نباشد اما او هنوز هم محکم بر اعتقادات خود ایستادهاست.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
امینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
لطفا عمر استانداری روزبه با استعفای یک جوان خام وجاه طلب پیوند نزنید
مدیر پایگاه مطلب درج شده فقط یک تحلیل سیاسی از وضعیت موجوده.
پاسخ ها
مردم
| - |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
ایشان فقط دنبال پست هستش و بس
ایشان بجز چندسال تدریس و مدیر مدرسه غیرانتفاعی چه مسئولیتی داشته اند که یک دفعه شدند مشاور سیاسی استاندار محترم؟!
محبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
این اطلاعات تماما غلط از کجا پیدا کردید ؟!!
-اولا هیچ میدانید روزبه در این مدت کوتاه در 5 حوزه ی بسیار مهم که میتوانید در ارشیو خبرهای استان جستجو کنید به عنوان استاندار نمونه انتخاب شده است
-دوما بشدت فضایی آرام برای توسعه استان قزوین فراهم کرده است -
سوما با پافشاری بارکبین نمایده ولی فقیه وقت و ارتباطات دوستانه خود روزبه با برخی از وزرا و شناخت عمیق آقایان نسبت به او در تهران باعث استاندار شدن شد نه اون ضیافت شام که خودتونم اگر منطقی باشید میفهمید با عقل جور در نمیاد
چهارما یک خصلت روزبه که همه حتی دشمنانش هم قبول دارم بحث تدین ، چشم و دل سیری و منطقی بودن اوست و به علت همین خصوصیت ها است که اهل باج دهی ام نیست از اینرو برادران قاسمی که تا دیروز از دشمنان علیخانی بودند و وقتی دیدند روزبه باج بده نیست لذا با اعمالی این چنین مزحک و بچگانه سعی در تخریب روزبه ی حقیقتا خدوم دارند
محبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
چرا مطلب ما را اگر پایبند به اصل ازادی بیان هستید منتشر نمیکنید
ناصح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
آقای روزبه به سمت اصولگرایان و تندروها غش کرده اند باید تاسف خورد به حال استان قزوین
وقتی نفر اول ستاد انتخاباتی هنوز توسط استاندارا به کار گرفته نشده ببینید با بقیه اعضای ستاد و حامیان دولت چه طور رفتار شده است
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
پاسخ ها
hasan
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
عجب آدم دروغ گویی هستی حتماً به تو هم پست نداده
مدیر پایگاه دوستان لطفا به یکدیگر توهین نکنید، وظیفه ما در تابناک نه جانبداری از فرد خاصی است و نه حمایت و تخریب دیگران ما فقط سعی داریم حقایق چه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را به گوش مردم برسانیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
نفر اول ستاد انتخاب روحانی فقط به دنبال منافع خودش بود و باید میرفت اگر نگیم اخراج نشد!!!!
رحیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
روزبهبااین عملکرد وابقای مدیران باندجلیلی دراستانداری نشان دادکه هیچ اعتقادی به رای مردم ومطالبات آنان وبرنامه های دولت تدبیروامید ندارد.نگاهی بیندازیدبه مدیران حوزه معاونت سیاسی وامنیتی ببینیدچه کسانی باچه تخصص وچه سابقه سیاسی مشغول به کارند؟چراتاکنون فرمانداران آبیک،البرز وآوج تغییرپیدانمی کنند؟چرامعاون منابع انسانی و......باگذشت بیش از10سال همچنان پشت میزهای مدیریت غصبی هستند؟مگرشعارمردم تغییرنبود این است پاسخ به مطالبات مردم؟چرابه افرادمتخصص وکاردان ومعتقدبه برنامه های دولت بهاداده نمی شود؟
جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
تا توان دارید بنویسید و انگشت بزنید که الحمدالله حقیقت نه در دستان شما بلکه در روزی زمین و خیابان ها و کوچه پس کوچ هاست که نمایان هست و نمایانتر خواهد شد
عبداله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
برادر روزبه استاندار فعالی است منتهی آقای شیخ قدرت که شهوت قدرت دارد مانند همیشه اجازه نمیدهد که آقای استاندار کارش را انجام داده و امورات را به پیش ببرد اقای شیخ قدرت شماکه استان را به فلاکت کشاندی دست بکش از این استان و استاندار محترم
رحيمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
استاندار قزوين به معناي واقعي معتدل است. در ضمن شما از كدام اصلاح طلب با نفوذ حرف مي زنيد؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
با عرض سلام و ادب
همه مسایلی که هم برای استاندار محترم و هم برای مشاور ایشان جناب قاسمی مطرح شده باید واقع بینانه نگاه کرد .
آقای استاندار هم با تجربه اند و هم از طرفی در تغییرات مدیران غیر همراستا با دولت تعلل دارند و آقای قاسمی هم به اندازه جوانی خود در عرصه سیاست حضور داشته و دلسوز این دولت و مردم و مطالبات رای مردم را در استان با تمام شان و احترامی که برای استاندار محترم قایلند و همیشه حامی ایشان بودند را خواستارند
به امید اینکه با همدلی و همزبانی .همگرایی و هم افزایی ایجاد شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار