رئیس سازمان ثبت اسناد:​ آتش زدن ساختمان ثبت اسناد شهرک صدرای استان فارس در اغتشاش‌های اخیر، مشکلی برای اسناد مالکیت مردم ایجاد نکرده است.
کد خبر: ۸۰۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 26 November 2019

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ​ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جمع اعضای جدید شورای عالی سردفتران افزود:​ در اغتشاش‌های اخیر عده‌ای آشوبگر اقدام به آتش زدن ساختمان واحد ثبتی شهرک صدرا در استان فارس کردند، اما به لحاظ اینکه پرونده‌های آن واحد اسکن شده بود و فایل مربوطه در سرور‌های استان و سازمان موجود است، مشکلی از نظر صدور اسناد و بخصوص اسناد مالکیت وجود ندارد.
وی یادآوری کرد: چنانچه پرونده‌ها اسکن نمی‌شدند برای مردم مشکل ایجاد می‌شد لذا ضروری است دفاتر موجود در دفاتر اسناد رسمی هر چه سریعتر با کمک کانون‌ها، اسکن و فایل آن‌ها در سرور‌های سازمان ذخیره شود.
خداییان، شورای عالی سردفتران را پل ارتباطی کانون‌های سردفتران در کشور دانست و اظهار داشت: در شورای عالی سردفتران لازم است مسائل و مشکل‌های کانون‌ها مطرح و برای حل آن اقدام شود.
وی یادآور شد: اخیراً عده‌ای در فضای مجازی و حقیقی ادعا می‌کنند که همه سردفتران از درآمد‌های غیر متعارف برخوردارند در حالی که این در بیشتر موارد صحت ندارد و اگر افرادی باشند که درآمد‌های بالایی دارند تعدادشان بسیار اندک است در مقابل، تعداد زیادی هستند که در آمد لازم را برای اداره دفتر ندارند، بر این اساس لازم است کانون‌های سردفتران مستند به آمار و ارقام پاسخ این افراد را بدهند و روشنگری لازم را داشته باشند.
خداییان از وظایف کانون‌های سردفتران به نظارت بر دفاتر اسناد رسمی و معرفی افراد متخلف به مراجع قضایی و انتظامی اشاره کرد و یادآور شد: ما نباید اجازه دهیم معدود افرادی به حیثیت قشر شریف سردفتران لطمه بزنند.
خدائیان یادآور شد: اگر سردفتر یا دفتریاری مرتکب جعل شود قطعاً صلاحیت مشاغل مذکور را نخواهند داشت، زیرا به اعتماد مردم به دفاتر اسناد رسمی لطمه می‌زند.
معاون قوه قضاییه بر وحدت و همدلی اعضای کانون‌ها در خدمت به جامعه سردفتری تاکید کرد و گفت:: وظیفه شما خدمت به کسانی است که به شما اعتماد کرده و با رأی خود شما را منصوب کانون کرده اند و تکلیف دارید با اصلاح روش‌ها زمینه تسریع در امور مردم را فراهم کنید.
رئیس سازمان ثبت ادامه داد: یکی از مشکل‌های جامعه ترویج معامله با اسناد عادی است که متأسفانه برخی دستگاه‌ها بدون توجه به آثار منفی آن با مصوبه‌هایی که دارند به این امر دامن می‌زنند، لذا از جامعه سردفتران می‌خواهیم ضمن فرهنگ سازی استفاده از سند رسمی در معامله، مسئولان امر را در جریان مزایای استفاده از سند رسمی و مقررات ترویج اسناد عادی قرار دهند.
در پایان این مراسم اعضاء جدید شورای عالی سردفتری که نه نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل هستند، معرفی شدند و از اعضای قدیم این شورا تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار