مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از ثبت بیش از ۲۳ میلیون و ۶۹۶ هزارتردد در محور‌های مواصلاتی استان قزوین در آبان ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۰۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ 26 November 2019

ثبت بیش از ۲۳ میلیون و ۶۹۶ هزار تردد در آبان ماه

به گزارش تابناک قزوین،جواد حق،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین لطفی اعلام کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۶۱ سامانه تردد شمار برخط در محور‌های مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در آبان ماه سال جاری ۲۳ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۳۹۳ وسیله نقلیه بوده که آمار کل تردد ثبت شده در آزاد راه‌ها ۱۹ میلیون و ۸۵ هزار و ۵۲۳ تردد معادل ۸۰ درصد کل تردد استان بوده است.

وی افزود: از مجموع کل تردد شمارش شده استان، ۳ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۶۸۴ تردد معادل ۱۴.۲۳ درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است.
به گفته  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان؛ محور بوئین زهرا – دانسفهان و برعکس با ۱۲۶ هزار و ۶۶۷ وسیله (معادل ۲۸.۵ درصد)، بیشترین سهم درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.
حق لطفی افزود: متوسط نرخ جریان ترافیک (تعداد کل خودرو‌هایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می‌کنند) در سطح کل راه‌های مواصلاتی استان معادل ۵۵۸ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.
وی ادامه داد: بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در آبان ماه، مربوط به آزاد راه قزوین- کرج با ۲ هزار و ۳۹۹ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.
جواد حق لطفی متوسط سرعت تردد در آزادراه‌ها را ۸۷ و متوسط سرعت در سایر محور‌های استان را ۷۳ کیلومتر در ساعت عنوان کرد.
وی گفت: بیشترین متوسط سرعت در این ماه ۱۰۷ کیلومتر درساعت مربوط به آزادراه زنجان - قزوین بوده است.
در ماه گذشته ۲۴ درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده اند و بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین - کرج با ۸۰۷ هزار و ۷۴۰ وسیله نقلیه (معادل ۴۷ درصد) بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار